Abstract
Artiklen belyser, med udgangspunkt i Ellströmskategorisering af handlings-, videns- og læringsniveauer (1996), at der eksisterer en generel grundlæggende forskel mel-lem, hvad underviserne oplever, at masterstuderende har som mål med deres ud-dannelse, og hvad underviserne selv tolker som det overordnede mål. De studerendes mål er ifølge underviserne overvejende at få teoretisk viden og teoretisk funderede svar på konkrete problemstillinger, mens undervisernes mål er at skabe refleksive praktikere gennem arbejdet med teorier og teori-praksisintegration. Artiklen er base-ret på kvalitative interviews med fem erfarne underviserer fra tre forskellige master-uddannelser, hvor kernefelterne er læreprocesser, organisations- og professionsud-vikling samt lederudvikling.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 21 |
Sider (fra-til) | 97-109 |
Antal sider | 13 |
ISSN | 2245-1374 |
Status | Udgivet - 2016 |
Emneord
- Masteruddannelse
- teori-praksis relation
- underviser
- reflektiv praktiker