Læringsrapport 2015: Billund Kommune: Dagtilbud

Ole Henrik Hansen, Thomas Nordahl, Sigrid Øyen Nordahl, Line Skov Hansen, Ole Hansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstrakt

Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse i alle dagtilbud1 i Billund Kommune. Kortlægningsundersøgelsen indgår i kommunens fireårige deltagelse i Program for Læringsledelse - dagtilbud (2015 - 2019), som Billund og fem andre kommuner2 samarbejder med Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet om. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af tre3 i Program for Læringsledelse - dagtilbud. Denne første kortlægningsundersøgelse er pt. gennemført i fem af de seks deltagende kommuner. Kortlægningsundersøgelsen fandt sted i uge 38 - 41, 2015. I kortlægningsundersøgelsen er der indsamlet data fra fem informant-grupper: Børnehavens 4-5-6 årige børn, kontaktpædagoger, pædagogisk perso-nale, forældre og ledelse.
I Billund Kommune har i alt 457 børnehavebørn i alderen 4-5 og 6 år, 204 pædagoger og pædagogmedhjælpere, 26 dagtilbudsledere og 778 forældre deltaget i kortlægningen.
OriginalsprogDansk
ForlagLaboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP)
Antal sider87
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Dagtilbud
  • Dagtilbudsudvikling
  • Kvalitet i dagtilbud
  • Kortlægning
  • Læringsmiljø

Publikation

Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Billund Kommune 2019

Nordahl, T., Hansen, L. S., Drugli, M. B. & Ringsmose, C., 2020, Aalborg. 83 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Citationsformater

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S., & Hansen, O. (2016). Læringsrapport 2015: Billund Kommune: Dagtilbud. Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP).