Læringsrapport 2015: Nordfyns Kommune: Dagtilbud

Ole Henrik Hansen, Thomas Nordahl, Sigrid Øyen Nordahl, Line Skov Hansen, Ole Hansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstrakt

Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse i alle dagtilbud i Nordfyns Kommune. Kortlægningsundersøgelsen indgår i kommunens fireårige deltagelse i Program for Læringsledelse - dagtilbud (2015 - 2019), som Nordfyn og fem andre kommuner samarbejder med Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet om. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af tre i Program for Læringsledelse - dagtilbud. Denne første kortlægningsundersøgelse er pt gennemført i fem af de seks deltagende kommuner. Kortlægningsundersøgelsen fandt sted i uge 38 - 41, 2015. I kortlægningsundersøgelsen er der indsamlet data fra fem informantgrupper: Børnehavens 4-5-6 årige børn, kontaktpædagoger, pædagogisk personale, forældre og ledelse.
I Nordfyns Kommune har i alt 291 børnehavebørn i alderen 4-5 og 6 år, 130 pædagoger og pædagogmedhjælpere, 21 ledelsespersoner og 486 forældre deltaget i kortlægningen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
ForlagLaboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP)
Antal sider82
StatusUdgivet - 2016

Emneord

  • Dagtilbud
  • Dagtilbudsudvikling
  • Kvalitet i dagtilbud
  • Kortlægning

Projekter

  • 1 Igangværende

Program for læringsledelse - dagtilbud

Hansen, O., Ringsmose, C., Hansen, L. S., Hansen, O. H. & Falkesgaard, C. B.

01/08/201531/10/2020

Projekter: ProjektForskning

Publikation

Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Nordfyns Kommune 2019

Nordahl, T., Hansen, L. S., Drugli, M. B. & Ringsmose, C., 2020, Aalborg. 82 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Citationsformater

Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S., & Hansen, O. (2016). Læringsrapport 2015: Nordfyns Kommune: Dagtilbud. Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP).