Læringsrapport 2015: Svendborg Kommune: Dagtilbud

Ole Henrik Hansen, Thomas Nordahl, Sigrid Øyen Nordahl, Line Skov Hansen, Ole Hansen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse i alle dagtilbud1 i Svendborg Kommune. Kortlægningsundersøgelsen indgår i kommunens fireårige deltagelse i Program for Læringsledelse - dagtilbud (2015 - 2019), som Svendborg og fem andre kommuner2 samarbejder med Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Aalborg Universitet om. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af tre3 i Program for Læringsledelse - dagtilbud. Denne første kortlægningsundersøgelse er pt gennemført i fem af de seks deltagende kommuner.4 Kortlægningsundersøgelsen fandt sted i uge 38 - 41, 2015. I kortlægningsundersøgelsen er der indsamlet data fra fem informantgrupper: Børnehavens 4-5-6 årige børn, kontaktpædagoger, pædagogisk personale, forældre og ledelse.
    I Svendborg Kommune har i alt 847 børnehavebørn i alderen 4-5 og 6 år, 405 pædagoger og pædagogmedhjælpere, 46 ledere og 1362 forældre5 deltaget i kortlægningen.
    ForlagLaboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP)
    Antal sider88
    StatusUdgivet - 2016