Solving complex fisheries management problems: What the EU can learn from the Nordic experiences of reduction of discards

Bidragets oversatte titel: Løsning af komplekse problemer i fiskeriforvaltning: Hvad kan EU lære af Nordiske erfaringer med reduktion af discard

Jahn Petter Johnsen, Søren Qvist Eliasen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

79 Citationer (Scopus)

For EUs fælles fiskeripolitik er løsningen af discard problemet et centralt spørgsmål. Gennem et studie af det institutionelle set up og tiltag for at løse discardproblemet i Danmark, Færøerne, Island og Norge, identificerer artiklen discardproblemet som relateret til naturmæssige og andre materialle forhold såvel som kulturelle betingelser. Derfor kræver løsning af discardproblemet ikke kun tekniske og reguleringsmæssige instrumenter, men også arenaer og strukturer der tillader og understøtter kulturelle forandringsprocesser.
Bidragets oversatte titelLøsning af komplekse problemer i fiskeriforvaltning: Hvad kan EU lære af Nordiske erfaringer med reduktion af discard
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftMarine Policy
Vol/bind35
Udgave nummer2
Sider (fra-til)130-139
ISSN0308-597X
StatusUdgivet - mar. 2011

Emneord

• Fiskeriforvaltning
  • Reduktion af discard
  • Iinstitutionel forandring
  • Den Europæiske Union
  • De nordiske lande

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Løsning af komplekse problemer i fiskeriforvaltning: Hvad kan EU lære af Nordiske erfaringer med reduktion af discard'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.