Ledelsens rolle i implementeringen af folkeskolereformen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Ét er den politiske beslutning om folkeskolereformen. Noget ganske andet er, hvorledes og hvorvidt reformen resulterer i en forandret pædagogisk praksis. Denne artikel sigter mod at bidrage med en øget forståelse af især ledelsens rolle i implementeringen af skolereformen ved at belyse de forhold, der præger offentlige implementeringsprocesser. Det er komplekse forhold, der hæmmer eller fremmer de offentlige implementeringsprocesser. Hvis vi oversimplificerer disse processer i forenklede modeller uden viden og forståelse for det bagvedliggende, så risikerer vi at overse væsentlige og potentielt afgørende forhold, der påvirker dem.
    OriginalsprogDansk
    TitelSkolen i en reformtid - muligheder og udfordringer
    RedaktørerTorsten Conrad, Thomas Engsig
    Antal sider17
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagUCN Forlag
    Publikationsdatomaj 2014
    Sider32-48
    ISBN (Elektronisk)9788771456059
    StatusUdgivet - maj 2014
    NavnUCN Seriehæfte
    Nummerno. 8 maj 2014

    Emneord

    • Folkeskolereform
    • Folkeskolen

    Citationsformater