Ledelsens rolle i implementeringen af folkeskolereformen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Abstrakt

Ét er den politiske beslutning om folkeskolereformen. Noget ganske andet er, hvorledes og hvorvidt reformen resulterer i en forandret pædagogisk praksis. Denne artikel sigter mod at bidrage med en øget forståelse af især ledelsens rolle i implementeringen af skolereformen ved at belyse de forhold, der præger offentlige implementeringsprocesser. Det er komplekse forhold, der hæmmer eller fremmer de offentlige implementeringsprocesser. Hvis vi oversimplificerer disse processer i forenklede modeller uden viden og forståelse for det bagvedliggende, så risikerer vi at overse væsentlige og potentielt afgørende forhold, der påvirker dem.
OriginalsprogDansk
TitelSkolen i en reformtid - muligheder og udfordringer
RedaktørerTorsten Conrad, Thomas Engsig
Antal sider17
UdgivelsesstedAalborg
ForlagUCN Forlag
Publikationsdatomaj 2014
Sider32-48
ISBN (Elektronisk)9788771456059
StatusUdgivet - maj 2014
NavnUCN Seriehæfte
Nummerno. 8 maj 2014

Emneord

  • Folkeskolereform
  • Folkeskolen

Citationsformater