Aktiviteter pr. år
Abstract
”Lærende organisationer”, ”organisationslæring” og ”organisatorisk læring” har været i spil i arbejdslivet og blandt forskere i flere årtier. Har det ført til forbedringer? I dette femte nummer af Forskning og Forandring udforskes temaet «Organisatorisk læring». Læs bl.a. om organisatoriske rutiner i skolen, mulige sammenhænge mellem organisatorisk læring og lokalt lederskab i forbindelse med udvikling af diversitetspædagogik i to børnehaver i Norge, og om hvordan samtalerne i deltagerorienteret forskning bidrager til at åbne og lukke for frigørende deltagelse.
Bidragets oversatte titel | Editorial: Theme: Organizational learning |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Tidsskrift | Forskning og Forandring |
Vol/bind | 3 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 1-5 |
DOI | |
Status | Udgivet - 28 aug. 2020 |
Emneord
- Organisatorisk Læring
- Aktionsforskning
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'Leder: Tema: Organisatorisk læring'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Aktiviteter
- 1 Værtskab for gæsteforsker
-
Olav Eikeland
Julie Borup Jensen (Vært)
1 mar. 2018 → 28 feb. 2020Aktivitet: Værtskab for gæsteforsker › Værtskab for gæsteforsker