Leder: Tema: Organisatorisk læring

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederpeer review

44 Downloads (Pure)

Abstract

”Lærende organisationer”, ”organisationslæring” og ”organisatorisk læring” har været i spil i arbejdslivet og blandt forskere i flere årtier. Har det ført til forbedringer? I dette femte nummer af Forskning og Forandring udforskes temaet «Organisatorisk læring». Læs bl.a. om organisatoriske rutiner i skolen, mulige sammenhænge mellem organisatorisk læring og lokalt lederskab i forbindelse med udvikling af diversitetspædagogik i to børnehaver i Norge, og om hvordan samtalerne i deltagerorienteret forskning bidrager til at åbne og lukke for frigørende deltagelse.
Bidragets oversatte titelEditorial: Theme: Organizational learning
OriginalsprogDansk
TidsskriftForskning og Forandring
Vol/bind3
Udgave nummer1
Sider (fra-til)1-5
DOI
StatusUdgivet - 28 aug. 2020

Emneord

  • Organisatorisk Læring
  • Aktionsforskning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Leder: Tema: Organisatorisk læring'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater