Resumé

Denne artikel har til overordnet formål at vise, at der fi ndes mere litteratur om lydbranding, end man hidtil har kunnet få indtryk af. Artiklen skal vise, at emnet er belyst ud fra mange forskellige vinkler og betoninger, og artiklen skal dermed tilvejebringe et indblik i litteraturens variation og rækkevidde. Artiklen sigter specifikt på at manifestere et forskningsmæssigt grundlag for fremtidige studier og undersøgelser – med særlig tanke på forskere og studerende – således at disse har noget at bygge videre på og ikke længere behøver at postulere, at der generelt mangler litteratur og forskning på området. Artiklen baserer sig på systematiske litteratursøgninger, og den præsenterer en induktivt udviklet kategorisering af fem forskellige bidragsformer. Artiklen fremhæver på den baggrund, at selvom litteraturområdet altså nu kan bestemmes som relativt omfattende, så eksisterer der stadig visse ‘videnslakuner’, idet en række spørgs- og gøremål er uafklarede eller kun i begrænset omfang behandlet i den eksisterende litteratur.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMedieKultur
Vol/bind31
Udgave nummer59
Sider (fra-til)133-154
Antal sider22
ISSN1901-9726
DOI
StatusUdgivet - 2016

Fingerprint

literature
lack
student

Citer dette

@article{35ca2078c9b94651a6f0516ad3331fee,
title = "Lydbranding: – En systematisering og karakteristik af litteraturen",
abstract = "Denne artikel har til overordnet form{\aa}l at vise, at der fi ndes mere litteratur om lydbranding, end man hidtil har kunnet f{\aa} indtryk af. Artiklen skal vise, at emnet er belyst ud fra mange forskellige vinkler og betoninger, og artiklen skal dermed tilvejebringe et indblik i litteraturens variation og r{\ae}kkevidde. Artiklen sigter specifikt p{\aa} at manifestere et forskningsm{\ae}ssigt grundlag for fremtidige studier og unders{\o}gelser – med s{\ae}rlig tanke p{\aa} forskere og studerende – s{\aa}ledes at disse har noget at bygge videre p{\aa} og ikke l{\ae}ngere beh{\o}ver at postulere, at der generelt mangler litteratur og forskning p{\aa} omr{\aa}det. Artiklen baserer sig p{\aa} systematiske litteraturs{\o}gninger, og den pr{\ae}senterer en induktivt udviklet kategorisering af fem forskellige bidragsformer. Artiklen fremh{\ae}ver p{\aa} den baggrund, at selvom litteraturomr{\aa}det alts{\aa} nu kan bestemmes som relativt omfattende, s{\aa} eksisterer der stadig visse ‘videnslakuner’, idet en r{\ae}kke sp{\o}rgs- og g{\o}rem{\aa}l er uafklarede eller kun i begr{\ae}nset omfang behandlet i den eksisterende litteratur.",
author = "Anders Bonde and Graakj{\ae}r, {Nicolai J.}",
year = "2016",
doi = "10.7146/mediekultur.v31i59.20273",
language = "Dansk",
volume = "31",
pages = "133--154",
journal = "MedieKultur",
issn = "0900-9671",
publisher = "Statsbiblioteket",
number = "59",

}

Lydbranding : – En systematisering og karakteristik af litteraturen. / Bonde, Anders; Graakjær, Nicolai J.

I: MedieKultur, Bind 31, Nr. 59, 2016, s. 133-154.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Lydbranding

T2 - – En systematisering og karakteristik af litteraturen

AU - Bonde, Anders

AU - Graakjær, Nicolai J.

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Denne artikel har til overordnet formål at vise, at der fi ndes mere litteratur om lydbranding, end man hidtil har kunnet få indtryk af. Artiklen skal vise, at emnet er belyst ud fra mange forskellige vinkler og betoninger, og artiklen skal dermed tilvejebringe et indblik i litteraturens variation og rækkevidde. Artiklen sigter specifikt på at manifestere et forskningsmæssigt grundlag for fremtidige studier og undersøgelser – med særlig tanke på forskere og studerende – således at disse har noget at bygge videre på og ikke længere behøver at postulere, at der generelt mangler litteratur og forskning på området. Artiklen baserer sig på systematiske litteratursøgninger, og den præsenterer en induktivt udviklet kategorisering af fem forskellige bidragsformer. Artiklen fremhæver på den baggrund, at selvom litteraturområdet altså nu kan bestemmes som relativt omfattende, så eksisterer der stadig visse ‘videnslakuner’, idet en række spørgs- og gøremål er uafklarede eller kun i begrænset omfang behandlet i den eksisterende litteratur.

AB - Denne artikel har til overordnet formål at vise, at der fi ndes mere litteratur om lydbranding, end man hidtil har kunnet få indtryk af. Artiklen skal vise, at emnet er belyst ud fra mange forskellige vinkler og betoninger, og artiklen skal dermed tilvejebringe et indblik i litteraturens variation og rækkevidde. Artiklen sigter specifikt på at manifestere et forskningsmæssigt grundlag for fremtidige studier og undersøgelser – med særlig tanke på forskere og studerende – således at disse har noget at bygge videre på og ikke længere behøver at postulere, at der generelt mangler litteratur og forskning på området. Artiklen baserer sig på systematiske litteratursøgninger, og den præsenterer en induktivt udviklet kategorisering af fem forskellige bidragsformer. Artiklen fremhæver på den baggrund, at selvom litteraturområdet altså nu kan bestemmes som relativt omfattende, så eksisterer der stadig visse ‘videnslakuner’, idet en række spørgs- og gøremål er uafklarede eller kun i begrænset omfang behandlet i den eksisterende litteratur.

UR - http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/mediekultur/issue/view/2262

U2 - 10.7146/mediekultur.v31i59.20273

DO - 10.7146/mediekultur.v31i59.20273

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 31

SP - 133

EP - 154

JO - MedieKultur

JF - MedieKultur

SN - 0900-9671

IS - 59

ER -