Lydbranding: – En systematisering og karakteristik af litteraturen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel har til overordnet formål at vise, at der fi ndes mere litteratur om lydbranding, end man hidtil har kunnet få indtryk af. Artiklen skal vise, at emnet er belyst ud fra mange forskellige vinkler og betoninger, og artiklen skal dermed tilvejebringe et indblik i litteraturens variation og rækkevidde. Artiklen sigter specifikt på at manifestere et forskningsmæssigt grundlag for fremtidige studier og undersøgelser – med særlig tanke på forskere og studerende – således at disse har noget at bygge videre på og ikke længere behøver at postulere, at der generelt mangler litteratur og forskning på området. Artiklen baserer sig på systematiske litteratursøgninger, og den præsenterer en induktivt udviklet kategorisering af fem forskellige bidragsformer. Artiklen fremhæver på den baggrund, at selvom litteraturområdet altså nu kan bestemmes som relativt omfattende, så eksisterer der stadig visse ‘videnslakuner’, idet en række spørgs- og gøremål er uafklarede eller kun i begrænset omfang behandlet i den eksisterende litteratur.
Bidragets oversatte titelSound branding: – a systemisation and characterisation of the field
OriginalsprogDansk
TidsskriftMedieKultur
Vol/bind31
Udgave nummer59
Sider (fra-til)133-154
Antal sider22
ISSN1901-9726
DOI
StatusUdgivet - 2016

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Lydbranding: – En systematisering og karakteristik af litteraturen'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater