Lyset i skolen: Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse

Lisbeth Skindbjerg Kristensen, Steen Traberg-Borup, Erwin Petersen, Kjeld Johnsen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

3973 Downloads (Pure)

Resumé

Med udgangspunkt i en analyse af dagslysforholdene i en række danske skoler gennemgår rapporten, hvordan man kan skabe gode lysforhold i dagens og fremtidens skoler. Målet er både at sikre tilstrækkeligt dagslys og opnå belysningsforhold, der på den bedst mulige måde understøtter de mange, varierende aktiviteter, som finder sted i skolen. Rapporten viser desuden, hvordan man med forholdsvis enkle midler kan forbedre lysforholdene ved renovering af eksisterende skoler.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedHørsholm
ForlagSBI forlag
Antal sider119
ISBN (Trykt)87-563-1190-7
StatusUdgivet - 2004
NavnBy og Byg Resultater
Nummer031
ISSN1600-8049

Emneord

  • belysningsteknik
  • dagslys
  • skoler
  • energibesparelse
  • børn
  • dagslysudnyttelse
  • energieffektivitet
  • børns udvikling
  • lighting technology
  • daylighting
  • schools
  • energy saving
  • children

Citer dette

Kristensen, L. S., Traberg-Borup, S., Petersen, E., & Johnsen, K. (2004). Lyset i skolen: Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse. Hørsholm: SBI forlag. By og Byg Resultater, Nr. 031
Kristensen, Lisbeth Skindbjerg ; Traberg-Borup, Steen ; Petersen, Erwin ; Johnsen, Kjeld. / Lyset i skolen : Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse. Hørsholm : SBI forlag, 2004. 119 s. (By og Byg Resultater; Nr. 031).
@book{1361b6a0165e11dca5a4000ea68e967b,
title = "Lyset i skolen: Effektiv belysning med h{\o}j dagslysudnyttelse",
abstract = "Med udgangspunkt i en analyse af dagslysforholdene i en r{\ae}kke danske skoler gennemg{\aa}r rapporten, hvordan man kan skabe gode lysforhold i dagens og fremtidens skoler. M{\aa}let er b{\aa}de at sikre tilstr{\ae}kkeligt dagslys og opn{\aa} belysningsforhold, der p{\aa} den bedst mulige m{\aa}de underst{\o}tter de mange, varierende aktiviteter, som finder sted i skolen. Rapporten viser desuden, hvordan man med forholdsvis enkle midler kan forbedre lysforholdene ved renovering af eksisterende skoler.",
keywords = "belysningsteknik, dagslys, skoler, energibesparelse, b{\o}rn, dagslysudnyttelse, energieffektivitet, b{\o}rns udvikling, lighting technology, daylighting, schools, energy saving, children",
author = "Kristensen, {Lisbeth Skindbjerg} and Steen Traberg-Borup and Erwin Petersen and Kjeld Johnsen",
year = "2004",
language = "Dansk",
isbn = "87-563-1190-7",
publisher = "SBI forlag",

}

Kristensen, LS, Traberg-Borup, S, Petersen, E & Johnsen, K 2004, Lyset i skolen: Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse. By og Byg Resultater, nr. 031, SBI forlag, Hørsholm.

Lyset i skolen : Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse. / Kristensen, Lisbeth Skindbjerg; Traberg-Borup, Steen; Petersen, Erwin; Johnsen, Kjeld.

Hørsholm : SBI forlag, 2004. 119 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

TY - BOOK

T1 - Lyset i skolen

T2 - Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse

AU - Kristensen, Lisbeth Skindbjerg

AU - Traberg-Borup, Steen

AU - Petersen, Erwin

AU - Johnsen, Kjeld

PY - 2004

Y1 - 2004

N2 - Med udgangspunkt i en analyse af dagslysforholdene i en række danske skoler gennemgår rapporten, hvordan man kan skabe gode lysforhold i dagens og fremtidens skoler. Målet er både at sikre tilstrækkeligt dagslys og opnå belysningsforhold, der på den bedst mulige måde understøtter de mange, varierende aktiviteter, som finder sted i skolen. Rapporten viser desuden, hvordan man med forholdsvis enkle midler kan forbedre lysforholdene ved renovering af eksisterende skoler.

AB - Med udgangspunkt i en analyse af dagslysforholdene i en række danske skoler gennemgår rapporten, hvordan man kan skabe gode lysforhold i dagens og fremtidens skoler. Målet er både at sikre tilstrækkeligt dagslys og opnå belysningsforhold, der på den bedst mulige måde understøtter de mange, varierende aktiviteter, som finder sted i skolen. Rapporten viser desuden, hvordan man med forholdsvis enkle midler kan forbedre lysforholdene ved renovering af eksisterende skoler.

KW - belysningsteknik

KW - dagslys

KW - skoler

KW - energibesparelse

KW - børn

KW - dagslysudnyttelse

KW - energieffektivitet

KW - børns udvikling

KW - lighting technology

KW - daylighting

KW - schools

KW - energy saving

KW - children

M3 - Bog

SN - 87-563-1190-7

BT - Lyset i skolen

PB - SBI forlag

CY - Hørsholm

ER -

Kristensen LS, Traberg-Borup S, Petersen E, Johnsen K. Lyset i skolen: Effektiv belysning med høj dagslysudnyttelse. Hørsholm: SBI forlag, 2004. 119 s. (By og Byg Resultater; Nr. 031).