Marketingseffekter af medialisering af Børglum Kloster: Anbefalinger om mediering af et firma

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

11 Downloads (Pure)

Resumé

Forskningsprojektet har som sit mål at undersøge effekten af en virksomheds mediering på traditionelle og nye medier. En vigtig del af denne undersøgelse er virksomhedens evt. forbindelse til sit sted og beliggenhed, idet det er en hypotese, at steder kan have kvaliteter, der fremmer medialisering. Steder kan blive til film- og medielokationer. Den umiddelbare case er firmaet Børglum Kloster, der forener disse aspekter: en ikonisk beliggenhed med genkendelige bygninger, tæt forbindelse til Danmarkshistorien siden Middelalderen, og en usædvanlig høj grad af tilstedevær i medier fra lokal-tv, over Facebook og Instagram til en landsdækkende og populær tv-julekalender, Ludvig og Julemanden. Det oprindelige forskningsområde baseret på virksomheder forbundet med historiske steder har kunnet udvides til virksomheder forbundet til genkendelige og ikoniske steder.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAAlborg Universitet
Antal sider11
Rekvirerende organisationAAU Matchmaking
StatusUdgivet - 26 jun. 2019

Emneord

  • Børglum Kloster
  • Medielokationer
  • Markedføring
  • Region Nordjylland

Citer dette

@book{bc993accc7a54b7182480c013d90f6e8,
title = "Marketingseffekter af medialisering af B{\o}rglum Kloster: Anbefalinger om mediering af et firma",
abstract = "Forskningsprojektet har som sit m{\aa}l at unders{\o}ge effekten af en virksomheds mediering p{\aa} traditionelle og nye medier. En vigtig del af denne unders{\o}gelse er virksomhedens evt. forbindelse til sit sted og beliggenhed, idet det er en hypotese, at steder kan have kvaliteter, der fremmer medialisering. Steder kan blive til film- og medielokationer. Den umiddelbare case er firmaet B{\o}rglum Kloster, der forener disse aspekter: en ikonisk beliggenhed med genkendelige bygninger, t{\ae}t forbindelse til Danmarkshistorien siden Middelalderen, og en us{\ae}dvanlig h{\o}j grad af tilstedev{\ae}r i medier fra lokal-tv, over Facebook og Instagram til en landsd{\ae}kkende og popul{\ae}r tv-julekalender, Ludvig og Julemanden. Det oprindelige forskningsomr{\aa}de baseret p{\aa} virksomheder forbundet med historiske steder har kunnet udvides til virksomheder forbundet til genkendelige og ikoniske steder.",
keywords = "B{\o}rglum Kloster, Medielokationer, Markedf{\o}ring, Region Nordjylland",
author = "Christensen, {J{\o}rgen Riber}",
year = "2019",
month = "6",
day = "26",
language = "Dansk",

}

Marketingseffekter af medialisering af Børglum Kloster : Anbefalinger om mediering af et firma. / Christensen, Jørgen Riber.

AAlborg Universitet, 2019. 11 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

TY - RPRT

T1 - Marketingseffekter af medialisering af Børglum Kloster

T2 - Anbefalinger om mediering af et firma

AU - Christensen, Jørgen Riber

PY - 2019/6/26

Y1 - 2019/6/26

N2 - Forskningsprojektet har som sit mål at undersøge effekten af en virksomheds mediering på traditionelle og nye medier. En vigtig del af denne undersøgelse er virksomhedens evt. forbindelse til sit sted og beliggenhed, idet det er en hypotese, at steder kan have kvaliteter, der fremmer medialisering. Steder kan blive til film- og medielokationer. Den umiddelbare case er firmaet Børglum Kloster, der forener disse aspekter: en ikonisk beliggenhed med genkendelige bygninger, tæt forbindelse til Danmarkshistorien siden Middelalderen, og en usædvanlig høj grad af tilstedevær i medier fra lokal-tv, over Facebook og Instagram til en landsdækkende og populær tv-julekalender, Ludvig og Julemanden. Det oprindelige forskningsområde baseret på virksomheder forbundet med historiske steder har kunnet udvides til virksomheder forbundet til genkendelige og ikoniske steder.

AB - Forskningsprojektet har som sit mål at undersøge effekten af en virksomheds mediering på traditionelle og nye medier. En vigtig del af denne undersøgelse er virksomhedens evt. forbindelse til sit sted og beliggenhed, idet det er en hypotese, at steder kan have kvaliteter, der fremmer medialisering. Steder kan blive til film- og medielokationer. Den umiddelbare case er firmaet Børglum Kloster, der forener disse aspekter: en ikonisk beliggenhed med genkendelige bygninger, tæt forbindelse til Danmarkshistorien siden Middelalderen, og en usædvanlig høj grad af tilstedevær i medier fra lokal-tv, over Facebook og Instagram til en landsdækkende og populær tv-julekalender, Ludvig og Julemanden. Det oprindelige forskningsområde baseret på virksomheder forbundet med historiske steder har kunnet udvides til virksomheder forbundet til genkendelige og ikoniske steder.

KW - Børglum Kloster

KW - Medielokationer

KW - Markedføring

KW - Region Nordjylland

M3 - Rapport

BT - Marketingseffekter af medialisering af Børglum Kloster

CY - AAlborg Universitet

ER -