Abstract
Kan vi lære af historien om sociale medier på den korte bane? Fra introduktionen af sociale medier i Danmark har holdningerne været splittede om betydning af disse nye medier. Gør det noget godt, eller gør det noget skidt? Med vedtagelsen af Dataloven (GDPR eller General Data Protection Regulation, 2018) blev det klart, at selvom sociale medier har hjulpet brugere over hele kloden, og gav danskerne en ny social platform til at udleve vores stammekultur, så var der en skyggeside. Den bedste måde at beskrive det på er at sammenligne tiden før 2018 som det ”Det vilde Net Vesten”. Brugere producerede data og byttede dem for adgang til oplevelser i flowet af opdateringer og delinger. Billeder af personlige øjeblikke, både de betydningsfulde øjeblikke og de mere hverdagstrivielle stunder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 1 jan. 2021 |
Antal sider | 46 |
Status | Udgivet - 1 jan. 2021 |
Bibliografisk note
Klummer fra Nordjyske Stiftstidende fra perioden 2008 til 2019Emneord
- sociale medier
- FOMO
- virksomheder
- strategisk kommunikation