Mere end blot pirringer: det oplevelsesøkonomiske forretningsgrundlag

Christian Jantzen, Per Østergaard

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Med udgangspunkt i en række cases på vellykkede oplevelsesøkonomiske forretningsmodeller argumenterer artiklen for, at oplevelsesprodukter skal bygge på et klart tema, som forbrugeren kan koble sig sanse- og følelsesmæssigt op på. Forbrugeren skal kunne omsætte produktets pirringer til egne erfaringer, da oplevelser i sidste ende skabes hos individet.
OriginalsprogEngelsk
TitelOplevelser. Koblinger og transformationer
RedaktørerChristian Jantzen, Jens F. Jensen
ForlagAalborg Universitetsforlag
Publikationsdato2006
ISBN (Trykt)8773077623
StatusUdgivet - 2006
NavnExCITe.serien
Nummer1

Emneord

  • oplevelsesøkonomi
  • markedskommunikation
  • marketing
  • Build A Bear
  • Nike
  • Starbuks
  • Barnes & Noble
  • Branding
  • Markedsføring
  • Forbrugeradfærd

Citationsformater