Mere end et vartegn: Analyser og designscenarier for lokalsamfundsudvikling i Hundelev

Lea Louise Holst Laursen, Ditte Bendix Lanng, Chrysavgi Konstanti, Søren Risdal Borg

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Denne rapport præsenterer analyser, anbefalinger og designscenarier for et tårn i Hundelev. Designscenarierne har til formål at visualisere mulige fremtider for landsbyen og fungere som inspirationskilde til Hundelevs udvikling. Projektet sigter dermed på at diskutere, hvilke udviklingsmuligheder landsbyen Hundelev har - i samspillet mellem det bebyggede miljø, livet i landsbyen og dens fremtidige identitet. Arbejdet sætter fokus på udviklingen af Hundelevs landsbymidte med undersøgelser af, hvordan et tårn i Hundelev kan være et arkitektonisk vartegn, et omdrejningspunkt for hverdagslivet i landsbyen og for dens besøgende, og et strategisk skridt mod god lokalsamfundsudvikling.
UdgivelsesstedArkitektur & Design (A&D Files)
ForlagArkitektur & Design (A&D Files)
Vol/bind117
Antal sider72