Metoder til udvikling af digitale læringsprodukter: statusrapport

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Denne rapport præsenterer den model og metodologi, der er udviklet og afprøvet i DEFF Co-creation projektet til udvikling af digitale læringsdesign.

Overordnet handler DEFF Co-creation projektet om at udvikle og undersøge bruger-involverende metoder til design og udvikling af digitale læringsprodukter til udvikling af universitetsstuderendes informationskompetence. Projektet bygger på erfaringer fra et tidligere DEFF projekt, der viste, at brugerinvolvering i designprocessen er essentiel for at sikre produkternes relevans og brugbarhed.

En vigtig del af DEFF Co-creation er derfor at udvikle og undersøge metoder og værktøjer til co-design af læringsprodukter. E-Learning Lab, Institut for Kommunikation, AAU andel i projektet bestod i at udvikle og implementere en metodologi, designproces, metoder og værktøjer til analyse og design af læringsdesigns. Udviklingsarbejdet er foretaget i tæt samarbejde med DEFF partnerne. Metodologien er udviklet og afprøvet gennem afholdelse af to design workshops. Hensigten med projektet var at udvikle og afprøve en model og metoder for udvikling af læringsdesigns til styrkelse af informationskompetence.

DEFF partnere består af 8 cases ved forskningsbibliotekerne AAU, CBS, DTU, KEA, KU, RU, SDU og VIA.
OriginalsprogDansk
Antal sider7
StatusUdgivet - 2018

Citer dette

@book{879687342a77434ea7e6e79e95d72da8,
title = "Metoder til udvikling af digitale l{\ae}ringsprodukter: statusrapport",
abstract = "Denne rapport pr{\ae}senterer den model og metodologi, der er udviklet og afpr{\o}vet i DEFF Co-creation projektet til udvikling af digitale l{\ae}ringsdesign.Overordnet handler DEFF Co-creation projektet om at udvikle og unders{\o}ge bruger-involverende metoder til design og udvikling af digitale l{\ae}ringsprodukter til udvikling af universitetsstuderendes informationskompetence. Projektet bygger p{\aa} erfaringer fra et tidligere DEFF projekt, der viste, at brugerinvolvering i designprocessen er essentiel for at sikre produkternes relevans og brugbarhed. En vigtig del af DEFF Co-creation er derfor at udvikle og unders{\o}ge metoder og v{\ae}rkt{\o}jer til co-design af l{\ae}ringsprodukter. E-Learning Lab, Institut for Kommunikation, AAU andel i projektet bestod i at udvikle og implementere en metodologi, designproces, metoder og v{\ae}rkt{\o}jer til analyse og design af l{\ae}ringsdesigns. Udviklingsarbejdet er foretaget i t{\ae}t samarbejde med DEFF partnerne. Metodologien er udviklet og afpr{\o}vet gennem afholdelse af to design workshops. Hensigten med projektet var at udvikle og afpr{\o}ve en model og metoder for udvikling af l{\ae}ringsdesigns til styrkelse af informationskompetence. DEFF partnere best{\aa}r af 8 cases ved forskningsbibliotekerne AAU, CBS, DTU, KEA, KU, RU, SDU og VIA.",
author = "Marianne Lykke",
year = "2018",
language = "Dansk",

}

Metoder til udvikling af digitale læringsprodukter: statusrapport. / Lykke, Marianne.

2018. 7 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Metoder til udvikling af digitale læringsprodukter: statusrapport

AU - Lykke, Marianne

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Denne rapport præsenterer den model og metodologi, der er udviklet og afprøvet i DEFF Co-creation projektet til udvikling af digitale læringsdesign.Overordnet handler DEFF Co-creation projektet om at udvikle og undersøge bruger-involverende metoder til design og udvikling af digitale læringsprodukter til udvikling af universitetsstuderendes informationskompetence. Projektet bygger på erfaringer fra et tidligere DEFF projekt, der viste, at brugerinvolvering i designprocessen er essentiel for at sikre produkternes relevans og brugbarhed. En vigtig del af DEFF Co-creation er derfor at udvikle og undersøge metoder og værktøjer til co-design af læringsprodukter. E-Learning Lab, Institut for Kommunikation, AAU andel i projektet bestod i at udvikle og implementere en metodologi, designproces, metoder og værktøjer til analyse og design af læringsdesigns. Udviklingsarbejdet er foretaget i tæt samarbejde med DEFF partnerne. Metodologien er udviklet og afprøvet gennem afholdelse af to design workshops. Hensigten med projektet var at udvikle og afprøve en model og metoder for udvikling af læringsdesigns til styrkelse af informationskompetence. DEFF partnere består af 8 cases ved forskningsbibliotekerne AAU, CBS, DTU, KEA, KU, RU, SDU og VIA.

AB - Denne rapport præsenterer den model og metodologi, der er udviklet og afprøvet i DEFF Co-creation projektet til udvikling af digitale læringsdesign.Overordnet handler DEFF Co-creation projektet om at udvikle og undersøge bruger-involverende metoder til design og udvikling af digitale læringsprodukter til udvikling af universitetsstuderendes informationskompetence. Projektet bygger på erfaringer fra et tidligere DEFF projekt, der viste, at brugerinvolvering i designprocessen er essentiel for at sikre produkternes relevans og brugbarhed. En vigtig del af DEFF Co-creation er derfor at udvikle og undersøge metoder og værktøjer til co-design af læringsprodukter. E-Learning Lab, Institut for Kommunikation, AAU andel i projektet bestod i at udvikle og implementere en metodologi, designproces, metoder og værktøjer til analyse og design af læringsdesigns. Udviklingsarbejdet er foretaget i tæt samarbejde med DEFF partnerne. Metodologien er udviklet og afprøvet gennem afholdelse af to design workshops. Hensigten med projektet var at udvikle og afprøve en model og metoder for udvikling af læringsdesigns til styrkelse af informationskompetence. DEFF partnere består af 8 cases ved forskningsbibliotekerne AAU, CBS, DTU, KEA, KU, RU, SDU og VIA.

M3 - Rapport

BT - Metoder til udvikling af digitale læringsprodukter: statusrapport

ER -