Minitrilogi om magt i dansk turisme anno 2018

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

    32 Downloads (Pure)

    Abstract

    Et nysgerrigt og afsøgende bidrag til diskussionen om den største ideologiske, strukturelle og økonomiske forandring af dansk turisme siden indførelsen af "professionel" dansk turisme i 1889. Bidraget har tre elementer: Magt med fokus på top-down processer, Æstetik med fokus på pengenes magt i forhold til hvad er smukt og grimt ift. udvikling, og Processen omkring udvikling af de såkaldte pejlemærker for udviklingsprocessen ift. struktur i dansk turisme.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelsesstedwww.turisme.nu
    ForlagTurisme.nu
    Antal sider12
    StatusUdgivet - nov. 2018

    Emneord

    • turisme
    • magt
    • æstetik
    • Realdania
    • erhvervsministeriet
    • KL

    Citationsformater