Mobil læring på Søndervangskolen: Rapport nr. 1 fra følgeforskningen til projektet "Bæredygtighed i elevernes nærmiljø"

Marianne Georgsen, Ulla Konnerup

Publikation: Working paper/PreprintWorking paperForskning

174 Downloads (Pure)

Delrapport nr. 1 fra følgeforskningen til projektet "Bæredygtighed i elevernes nærmiljø". Følgeforskningen er gennemført på Søndervangskolen i Hammel i perioden august - oktober 2008.

"Bæredygtighed i elevernes nærmiljø" er navnet på et 5 ugers projektforløb på 7. årgang på Søndervangskolen i Hammel. I projektperioden eksperimenterede elever og lærere med projektorganiseret undervisning, herunder biologisk feltarbejde og kulturstudier i elevernes lokalområder. Interaktion, kommunikation og samarbejde mellem elever og lærere var støttet af en online logbog og portfolio, et wiki-værktøj og et antal smartphones, som eleverne særligt brugte i forbindelse med feltarbejdet. Formålet med projektet var blandt andet at opnå erfaringer med brug af håndholdte, mobile værktøjer til læringsformål.

UdgivelsesstedAalborg
UdgiverCenter for User-Driven Innovation, Learning & Design