Mobilitet, Kompleksitet og dynamiske web-spørgeskemaer

Claus Lassen, Erik Jensen, Henrik Harder Hovgesen, Thomas Alexander Sick Nielsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingKonferenceartikel i proceedingForskning

241 Downloads (Pure)

I dette paper præsenteres resultaterne af en række analyser fra fase 1. i forskningsprojektet BVL (Byen Vejen og Landskabet) støttet af fonden Realdania med kr. 2.154.000. I paperets første del kortlægges argumenterne bag realiseringen af motorvejsnettet, og det konkluderes, at der på trods af anlæggets radikalitet og betydning for udviklingen i Danmark ikke har været en bred offentlig diskussion om mål og konsekvenser af realiseringen af et samlet dansk motorvejsnet. I paperets anden del analyseres udviklingen langs motorvejene i de seneste år. Det antages her, at motorvejene har betydning for byudviklingen, idet motorvejene tiltrækker trafik og byggeri og dermed er med til fokuserer f.eks. pendlingsstrømme på motorvejsnettet. I de senere år har der været en tendens til, at der opføres flere forskellige typer af erhvervsbyggeri langs motorvejsnettet, hvilket paperets statistik kan dokumentere.
OriginalsprogDansk
TitelTrafikdage på Aalborg Universitet
ForlagAalborg Universitet
Publikationsdato2004