Projekter pr. år
Abstract
På baggrund af 21 forsøgs- og udviklingsprojekter præsenterer rapportenen systematisk og praksisforankret viden om, hvad der kan øge elevernes muligheder for dels at koble mellem skole og praktik og dels at forbinde de teoretiske og praktiske elementer undervejs i deres erhvervsuddannelse. I rapporten anlægges et læringsperspektiv, og der tages udgangspunkt i undervisernes og andre involveredes fagpersoners perspektiver. Samlet set tegner rapporten et positivt billede. Der er generelt set skabt muligheder for bedre koblinger mellem skole og praktik, der indvirker positivt på elevernes motivation for teori. Kvaliteten i elevernes samlede uddannelsesforløb er løftet, og der er skabt grobund for erhvervsfaglig udvikling for eleverne i såvel virksomhederne som på skolerne. Forsøgene peger på, at det er muligt at foretage dette løft gennem fokus på indsatser på individniveau og strukturniveau.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 22 |
Rekvirerende organisation | Undervisningsministeriet |
Status | Udgivet - 17 mar. 2015 |
Emneord
- eud
- koblinger
- elever
- teori
- praktik
- læring
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Kobling af skole og praktik på erhvervsuddannelserne
Louw, A. (Projektdeltager) & Katznelson, N. (Projektdeltager)
01/11/2013 → 01/04/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
Aktiviteter
- 2 Konferenceoplæg
-
Afslutningsseminar i FoU-forskningsprojektet: Tværgående redegørelse og anbefalinger til tættere kobling af skole og praktik
Louw, A. (Oplægsholder)
9 apr. 2015Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Fil -
Opstartsseminar i FoU-forskningsprojektet: Udvikling af generaliserbar viden om betydning af tæt kobling af skole og praktik
Louw, A. V. (Oplægsholder)
4 dec. 2013Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
Publikation
- 1 Bidrag til bog/antologi
-
Kobling mellem skole og praktik på erhvervsuddannelserne
Louw, A. V., 5 okt. 2017, Forandringer i ungdomsuddannelserne: Overgange og indsatser. Andreasen, K. E. & Duch, H. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 93-113 20 s. (Ungdomsliv; Nr. 5).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang