Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

I pressen har Musica Humanas projekter på flere danske sygehuse jævnligt været omtalt i de seneste to år, særligt i forbindelse med udgivelsen af serien MusiCure’s foreløbig fire Cd’er. Ordet ’musikterapi’ er blevet anvendt til beskrivelse af disse projekters metode. I artiklen redegøres for definitioner af relevante niveauer af musikterapi i denne sammenhæng; Musica Humanas formål; MusiCure’s tilblivelse; baggrunden for og relevansen af en musikterapeuts tilstedeværelse i Musica Humana, samt hvilken rolle musikterapeuten kan spille i denne sammenhæng. Medlemmer af Musica Humanas styregruppe bidrager med udsagn om deres opfattelse af relevansen af en musikterapeut som ressourceperson i Musica Humana.
Bidragets oversatte titelMusica Humana and music therapy: the role of the music therapist in a multidisciplinary team in a medical organisation
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Musikterapi
Vol/bind2
Udgave nummer1
Sider (fra-til)23-27
Antal sider5
ISSN1603-8800
StatusUdgivet - 2005

Emneord

• musikterapi i medicinsk organisation
  • niveauer af brugen af musik
  • musikterapeutens funktion, kompetencer og roller
  • MusiCure
  • Musica Humana

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Musica Humana og musikterapi: musikterapeutens rolle i en tværfaglig medicinsk organisation'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.