Musik i tv-reklamer: Teori og analyse

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Abstract

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og vi kan ikke let lukke ørerne for den. Musik i tv-reklamer kan bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Musik i tv-reklamer er dog ikke et velundersøgt fænomen, og bogen tilbyder på den baggrund en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv.

Bogen præsenterer således en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFredriksberg, København
ForlagSamfundslitteratur
Udgave1
Antal sider198
ISBN (Trykt)9788759314869
StatusUdgivet - 30 jun. 2011

Emneord

  • Musik i tv-reklamer

Citationsformater