Musik i tv-reklamer: Teori og analyse

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og vi kan ikke let lukke ørerne for den. Musik i tv-reklamer kan bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge.

Musik i tv-reklamer er dog ikke et velundersøgt fænomen, og bogen tilbyder på den baggrund en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv.

Bogen præsenterer således en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFredriksberg, København
ForlagSamfundslitteratur
Udgave1
Antal sider198
ISBN (Trykt)9788759314869
StatusUdgivet - 30 jun. 2011

Emneord

  • Musik i tv-reklamer

Citer dette

Graakjær, N. J. (2011). Musik i tv-reklamer: Teori og analyse. (1 udg.) Fredriksberg, København: Samfundslitteratur.
Graakjær, Nicolai Jørgensgaard. / Musik i tv-reklamer : Teori og analyse. 1 udg. Fredriksberg, København : Samfundslitteratur, 2011. 198 s.
@book{c42b69a95a974e77b42037b28573e36a,
title = "Musik i tv-reklamer: Teori og analyse",
abstract = "Musik i tv-reklamer er et st{\ae}rkt kommunikativt f{\ae}nomen. De fleste af os uds{\ae}ttes dagligt for denne musik, og vi kan ikke let lukke {\o}rerne for den. Musik i tv-reklamer kan bl.a. fange vores opm{\ae}rksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen fors{\o}ger at s{\ae}lge. Musik i tv-reklamer er dog ikke et velunders{\o}gt f{\ae}nomen, og bogen tilbyder p{\aa} den baggrund en indf{\o}ring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan unders{\o}ges i et tekstanalytisk perspektiv. Bogen pr{\ae}senterer s{\aa}ledes en r{\ae}kke kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenh{\ae}nge).",
keywords = "Musik i tv-reklamer",
author = "Graakj{\ae}r, {Nicolai J{\o}rgensgaard}",
year = "2011",
month = "6",
day = "30",
language = "Dansk",
isbn = "9788759314869",
publisher = "Samfundslitteratur",
edition = "1",

}

Graakjær, NJ 2011, Musik i tv-reklamer: Teori og analyse. 1 udg, Samfundslitteratur, Fredriksberg, København.

Musik i tv-reklamer : Teori og analyse. / Graakjær, Nicolai Jørgensgaard.

1 udg. Fredriksberg, København : Samfundslitteratur, 2011. 198 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Musik i tv-reklamer

T2 - Teori og analyse

AU - Graakjær, Nicolai Jørgensgaard

PY - 2011/6/30

Y1 - 2011/6/30

N2 - Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og vi kan ikke let lukke ørerne for den. Musik i tv-reklamer kan bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge. Musik i tv-reklamer er dog ikke et velundersøgt fænomen, og bogen tilbyder på den baggrund en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv. Bogen præsenterer således en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).

AB - Musik i tv-reklamer er et stærkt kommunikativt fænomen. De fleste af os udsættes dagligt for denne musik, og vi kan ikke let lukke ørerne for den. Musik i tv-reklamer kan bl.a. fange vores opmærksomhed, skabe hukommelse og bidrage til at karakterisere det, som reklamen forsøger at sælge. Musik i tv-reklamer er dog ikke et velundersøgt fænomen, og bogen tilbyder på den baggrund en indføring i, hvad der karakteriserer musik i tv-reklamer, og hvordan musikken kan undersøges i et tekstanalytisk perspektiv. Bogen præsenterer således en række kategorier og modeller, som kan bruges til at analysere musik i tv-reklamer og anden lignende musik (fx musik i film, musikvideoer og musik i andre reklamesammenhænge).

KW - Musik i tv-reklamer

M3 - Bog

SN - 9788759314869

BT - Musik i tv-reklamer

PB - Samfundslitteratur

CY - Fredriksberg, København

ER -

Graakjær NJ. Musik i tv-reklamer: Teori og analyse. 1 udg. Fredriksberg, København: Samfundslitteratur, 2011. 198 s.