Når evidensbaserede metoder møder den pædagogiske hverdag

Anne Mette Buus, Palle Damkjær Rasmussen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet handler om, hvad der sker, når evidens møder den pædagogiske hverdag. Herunder hvordan der bliver arbejdet med evidens, når i en kommunal forvaltning tages beslutninger om arbejdet i daginstitutioner og fritidstilbud, samt hvordan evidensbaserede metoder er en del af hverdagen, hvor pædagoger løser konflikter mellem børn på rød stue, holder ro på legepladsen eller sætter gang i fodboldkampen i SFOen. Kapitlet bygger på resultater fra et forskningsprojekt, gennemført i samarbejde mellem VIAUC og Aalborg Universitet og med støtte fra BUPLs forskningsfond.
    OriginalsprogDansk
    TitelEvidens i pædagogens praksis : En introduktion
    RedaktørerTorben Næsby
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Publikationsdato2015
    Sider121-141
    Kapitel6
    ISBN (Trykt)978-87-7160-017-9
    StatusUdgivet - 2015
    NavnDen professionelle pædagog

    Emneord

    • Pædagogik
    • Evidens
    • daginstitution
    • viden og kompetece

    Citationsformater