Abstract
I løbet af de sidste ti år har vi, nationalt såvel som internationalt, været vidne til en betydelig vækst i produktionen af systematiske reviews inden for pædagogik og uddannelse. I forbindelse med omfattende reformer af dele af den pædagogiske praksis og professionsuddannelserne til pædagog og lærer synes det tydeligt, at diskursen omkring forskningsviden og evidensbegrebet er blevet tiltagende fremtrædende.
I dette kapitel diskuteres forholdet mellem systematiseret forskningsviden og den pædagogiske praksis, og der stilles spørgsmål til, hvorvidt systematiske reviews reelt bidrager til den pædagogisk professionelles viden og handlemuligheder.
I dette kapitel diskuteres forholdet mellem systematiseret forskningsviden og den pædagogiske praksis, og der stilles spørgsmål til, hvorvidt systematiske reviews reelt bidrager til den pædagogisk professionelles viden og handlemuligheder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Evidens i pædagogens praksis : En introduktion |
Redaktører | Torben Næsby |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo Forlag A/S |
Publikationsdato | 2015 |
Udgave | 1 |
Sider | 77-91 |
Kapitel | 4 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-017-9 |
Status | Udgivet - 2015 |
Navn | Den professionelle pædagog |
---|
Emneord
- Evidens
- pædagogisk praksis