Neomillenial Learning Styles og Mønsterbrydere

Karin Levinsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

 IKT-udviklingen og de deraf følgende komplekse forandringer rækker dybt ind i vores samfunds indretning og struktur. Når det diskuteres hvordan de højere uddannelser er rustet til overgangen fra industri- til informationssamfund, er fokus ofte på generationsforskelle samt uddannelsessystemets forudsætninger for at imødegå fremtidens udfordringer. Baby Boomers har tilegnet sig det meste af deres kompetencer indenfor Informations- og Kommunikations Teknologi (IKT) som voksne, mens de yngre Millennials er såkaldte digitale indfødte (digital natives) for hvem trådløse net og mobil teknologi er dagligdags ting. Derfor forventes det at nutidens og fremtidens studerende adskiller sig radikalt fra de ældre mht. brugen af IKT, læringsmåder og problemløsningsstrategier, samt at generation X og Millennials er mere IKT-kompetente end de ældre. Artiklen præsenterer de to første faser af et kvalitativt studie af en internetbaseret pædagoguddannelse, hvor deltagerne bryder med denne opfattelse og udviser elementer af Neomillenian Learning Styles.
OriginalsprogDansk
TitelDigitale Medier og didaktisk design : Brug, erfaringer og forskning
RedaktørerLars Birch Andrasen, Bente Meyer, Pernille Ratleff
Antal sider12
UdgivelsesstedKbh
Publikationsdato2008
Udgave1
Sider192-211
ISBN (Trykt)978-87-7684-222-2
StatusUdgivet - 2008
Udgivet eksterntJa

Citationsformater