Nye tværfaglige lederteams – hvordan får man dem til at fungere effektivt?

Rasmus Thy Grøn, Claus Westergård Elmholdt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstrakt

I disse måneder ser mange nye tværfaglige og tværorganisatoriske ledergrupper dagens lys. Den nye skolereform har medført et markant behov for styrkelse af den tværgående ledelse mellem pædagoger, lærere og andre faggrupper på landets skoler. En afgørende brik for at kunne lykkes med dette er etableringen af effektive lederteams. Mange ledere oplever, at det er svært at få tværfaglige ledergrupper til at fungere godt. I denne artikel sættes der fokus på, hvad der skal til for at få de nye tværfaglige lederteams til at fungere effektivt, så der produceres ledelse, der
understøtter udviklende og sammenhængende læringsbaner for børn i den nye integrerede heldagsskole.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer8
TidsskriftSkolen i Morgen
Udgave nummer8
Sider (fra-til)2-6
Antal sider5
ISSN1397-7458
StatusUdgivet - maj 2016

Citationsformater