Abstract
Formålet med dette paper er at bidrage med indsigt i potentialer og udfordringer ved at anvende obser-view som metode til kapacitetsopbyggende forskningsprocesser i uddannelseskontekster. Systematisk indsamling og analyse af forskellige typer data er et afgørende greb til at kvalificere uddannelsesbeslutninger (Mandinach & Schildkamp, 2021; Schildkamp, 2019), men vi har som aktionsforskere erfaret, at det kan være vanskeligt at vælge metoder til data-produktion, som ople-ves relevante for lokale aktører. Dette vedrører, som påpeget af Schildkamp (2019), såvel aktører-nes oplevelse af datas relevans, datatyper og anvendelsen af data.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2024 |
Status | Udgivet - 2024 |
Begivenhed | 14. konference i Dansk Aktionsforskningsnetværk (DAN): Reaching Out - Participatory and Engaged Research for Change - Aalborg Universitet, Aalborg, Danmark Varighed: 7 nov. 2024 → 8 nov. 2024 https://www.kultur.aau.dk/reaching-out-participatory-and-engaged-research-for-change-e84659#bdf588d7-8a56-4fe5-b5fc-a36a990b7d4e |
Konference
Konference | 14. konference i Dansk Aktionsforskningsnetværk (DAN) |
---|---|
Lokation | Aalborg Universitet |
Land/Område | Danmark |
By | Aalborg |
Periode | 07/11/2024 → 08/11/2024 |
Internetadresse |