Oplevelsesregnskab: skal man arbejde med oplevelsesøkonomi, kræver det et opgør med gamle vaner

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    Oplevelsesøkonomi i en turismekontekst handler om den gode handel; om overskud på hver enkelt turists personlige oplevelsesregnskab. Hvordan den enkelte definerer oplevelser, er naturligvis no-get personligt. Her påpeger kritiske røster, at end ikke Legoland tilbyder skræddersyede oplevelser. Nej, men Legoland tilbyder et fælles rum, hvor gæsterne bidrager til oplevelsen, hvilket gør den personlig. Og så udfører gæsten jo faktisk broderparten af arbejdet i forhold til oplevelsen. Attrakti-onen stiller et oplevelsesrum til rådighed, men gæsten gør selv arbejdet.
    Bidragets oversatte titelExperience account
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftMarkedsfoering
    Antal sider1
    ISSN0105-9424
    StatusUdgivet - 18 apr. 2006

    Emneord

    • Oplevelser, turisme

    Citationsformater