Oplevelsesrige kædebutikker - Sticks'n'Sushi

Sarai Løkkegaard, Kristina Skovgaard Pedersen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kædebutikken fremstår som oftest ensartet - til tider grænsende til det kedelige. Konceptuelle retningslinker sikrer kædebutikkens genkendelighed men synes samtidig ødelæggende for dens mulighed for at tilrettelægge unikke og oplevelsesrige udtryk. Men hvordan kan en kædebutik udtrykke ensformige, kædespecifikke egenskaber og samtidig være unik og forventningsbrydende? Med inddragelse af restaurantkæden Sticks'n'Sushi, som er et af de sjældne danske eksempler på en kædevirksomhed, der formår at være unik og alligevel genkendelig, vil vi undersøge dette problemfelt nærmere. I kapitlet defineres således nogle retningslinjer for, hvordan kædebutikken kan skabe unikke oplevelser.
OriginalsprogDansk
TitelOplevelsesstedet : Tekstanalytiske tilgange til oplevelsesdesigns
RedaktørerChristian Jantzen
Antal sider22
UdgivelsesstedAarhus
ForlagSystime Academic
Publikationsdato2014
Sider63-84
Kapitel3
ISBN (Trykt)97-887-6166-326-9
StatusUdgivet - 2014
NavnMÆRKK – Æstetik og Kommunikation
Vol/bind3
ISSN2245-2818

Emneord

  • oplevelse
  • oplevelsesdesign
  • kædebutik
  • brand image
  • scripts
  • casestudie

Citationsformater