Aktiviteter pr. år
Abstract
Hvad handler spillet om? I skal sammen skabe et afbalanceret formidlingsdesign, der tilgodeser både oplysning og oplevelse i museet med udgangspunkt i brugeren ved at stille jer selv spørgsmålet: Hvordan kan vi forene det faktuelle med det underholdende og legende for derved at skabe rammerne for 'den gode museums-oplevelse'?
Hvad er historien bag spillet? Spillet er lavet som et dialogredskab der samler forskellige kompetencer for at skabe den gode museumsoplevelse' for brugeren. Fokus for spillet er afbalancering mellem oplysning og oplevelse med udgangspunkt i brugeren.
Oplysning henviser til det faktuelle, mens der med oplevelse menes det legende. Her rammesættes de to begreber gennem de tre analytiske dimensioner bruger, institution og repræsentation - i spillet kalder brugertype, museumstype og formidlingsgreb. Spillet kan bruges til at opnå indsigt i hinandens professionelle opgaver samt brugerens behov og ønsker. Det kan bruges som et designredskab til at takle specifikke udfordringer eller som et analyseredskab til at undersøge og forstå mindre klare udfordringer. Spillet er baseret på gennem det nationale forskningsprojekt 'Vores Museum' der arbejder ud fra den overordnede tese at museumsudvikling opstår i et spændingsfelt mellem oplysning og oplevelse. Læs mere på voresmuseum.dk.
Bidragets oversatte titel | Vores Museum spil |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 2018 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- museum
- User Centered Design
- exhibition design
- game
- Gamification
-
Paneldebat & Projektpræsentation
Kristina Maria Madsen (Foredragsholder) & Rameshnath Krishnasamy (Foredragsholder)
11 maj 2021 → 12 maj 2021Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
The Our Museum Game: Kreativ udvikling af ny formidling
Kristina Maria Madsen (Foredragsholder) & Rameshnath Krishnasamy (Foredragsholder)
3 mar. 2020Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Foredrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed
-
Paper presentation of: "Our Museum Game: A Collaborative Game for User-Centered Exhibition Design"
Kristina Maria Madsen (Oplægsholder) & Rameshnath Krishnasamy (Oplægsholder)
6 nov. 2019Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Resilient Business Design: Training a reflective business design mindset through design games
Madsen, K. M. & Lund, M., 2021, European Academy of Design Conference 2021: Safe Harbours.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgang -
Rethinking Experiential and Hands-On Learning in a Digital Space: A Game-based Design Education case study
Madsen, K. M. & Jensen, T., 2021, European Academy of Design Conference 2021: Safe Harbours.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgang -
Spil på museer: ikke blot for sjov
Jensen, J. F. & Madsen, K. M., 1 jun. 2021, I: Danske Museer. 2021, 2, s. 32-33 2 s., 5.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review