Our Museum Game

Bidragets oversatte titel: Vores Museum spil

Kristina Maria Madsen (Udvikler), Rameshnath Krishnasamy (Udvikler)

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform2D/3D (Fysisk produkt)Forskning

Abstract

Our Museum Game [OMG]
Hvad handler spillet om? I skal sammen skabe et afbalanceret formidlingsdesign, der tilgodeser både oplysning og oplevelse i museet med udgangspunkt i brugeren ved at stille jer selv spørgsmålet: Hvordan kan vi forene det faktuelle med det underholdende og legende for derved at skabe rammerne for 'den gode museums-oplevelse'?

Hvad er historien bag spillet? Spillet er lavet som et dialogredskab der samler forskellige kompetencer for at skabe den gode museumsoplevelse' for brugeren. Fokus for spillet er afbalancering mellem oplysning og oplevelse med udgangspunkt i brugeren.

Oplysning henviser til det faktuelle, mens der med oplevelse menes det legende. Her rammesættes de to begreber gennem de tre analytiske dimensioner bruger, institution og repræsentation - i spillet kalder brugertype, museumstype og formidlingsgreb. Spillet kan bruges til at opnå indsigt i hinandens professionelle opgaver samt brugerens behov og ønsker. Det kan bruges som et designredskab til at takle specifikke udfordringer eller som et analyseredskab til at undersøge og forstå mindre klare udfordringer. Spillet er baseret på gennem det nationale forskningsprojekt 'Vores Museum' der arbejder ud fra den overordnede tese at museumsudvikling opstår i et spændingsfelt mellem oplysning og oplevelse. Læs mere på voresmuseum.dk.
Bidragets oversatte titelVores Museum spil
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato2018
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • museum
  • User Centered Design
  • exhibition design
  • game
  • Gamification

Citationsformater