Pædagogisk ledelse i teori og praksis: Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne

Dorte Ågård (Redaktør), Søren Keller (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

    Abstract

    Denne bog viser, at den bedste vej til at udvikle skoler og undervisning er at foretage et perspektivskifte hen imod mere og bedre pædagogisk ledelse, hvor blikket er rettet mod elevers læring i alle hjørner af organisationen.

    Bogen vil bidrage til at kvalificere dit pædagogiske ledelsesarbejde og udvide det repertoire, du som leder har at trække på i dit daglige arbejde. Den fremlægger den omfattende forskning på området - bragt ned til et overskueligt omfang. Samtidig bringer den beskrivelser af konkrete erfaringer med pædagogisk ledelse i praksis fra danske ungdomsuddannelser for at give dig indsigt i andres dilemmaer, udfordringer og bud på løsningsmuligheder.

    Bogens primære målgruppe er de mellemledere, der har mange opgaver tæt på lærerne og undervisningen, det vil sige uddannelsesledere, pædagogiske ledere, pædagogiske chefer, vicerektorer, kursusledere, pædagogiske konsulenter mv.
    OriginalsprogDansk
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Antal sider180
    ISBN (Trykt)9788771606461
    StatusUdgivet - dec. 2019
    NavnUnge i Udvikling
    • Evaluering og Evalueringskapacitet

      Friche, N., 2019, Pædagogisk ledelse i teori og praksis: Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne. Ågård, D. & Keller, S. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 101-118 18 s. (Unge i Udvikling).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    • Pædagogiske problemer er komplekse problemer

      Friche, N., 2019, Pædagogisk ledelse i teori og praksis: Inspiration til ledere i ungdomsuddannelserne. Ågård, D. & Keller, S. (red.). 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, Bind 1. s. 165-171 7 s. (Unge i Udvikling).

      Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Citationsformater