Pædagogens Grundfaglighed: Grundbog til pædagoguddannelsen

Torben Næsby (Redaktør), Ida Kornerup (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

    368 Downloads (Pure)

    Abstract

    Pædagogens grundfaglighed er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Derudover imødekommer bogen kravet om øget selvaktivitet ved også at være en aktiv opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Dette kan gøres ved hjælp af denne hjemmeside.

    Bogen er inddelt i dele efter grundfaglighedens kompetenceområder. Hver del består af en række kapitler, der indledningsvist giver en generel beskrivelse af viden inden for et specifikt tema (”hvad ved vi om dette tema?”) samt peger på erfaringer med handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde generelt. Sidste del af hvert kapitel giver eksempler fra praksis, og mange kapitler har anvisninger på, hvordan pædagogen kan bruge den fremstillede viden i praksis.

    Forfatterne har alle lang baggrund i udviklings- og forskningsrelaterede opgaver og undervisning i og på det pædagogiske og sociale område, og mange af dem har deres daglige gang blandt studerende og færdiguddannede pædagoger.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo Forlag A/S
    Vol/bind1
    Udgave1
    Antal sider297
    ISBN (Trykt)978-87-7160-016-2
    StatusUdgivet - 2014
    NavnDen professionelle pædagog
    Nummer1
    Vol/bind1

    Emneord

    • pædagogik
    • pædagoguddannelsen
    • grundfaglighed
    • uddannelse
    • dannelse
    • pædagogiske miljøer
    • læringsmiljø
    • aktiviteter
    • profession
    • Pædagogisk arbejde
    • pædagogens praksis
    • selvaktivitet

    Citationsformater