PBL, økonomisk metodologi og videnskabsteoriens betydning

Publikation: Working paper/PreprintWorking paperForskningpeer review

Abstract

Der var engang et Aalborg Universitet Center, som fra sin start i 1974 satsede på PBL.
Udgangspunktet var projektarbejde, som var en del af en temaramme, hvor projektarbejdet blev bakket op af temarelaterede kurser. Efterhånden specialiserede de enkelte uddannelser sig i hver sin retning med dertil hørende kurser. Læringsmodellen blev således efterhånden ændret, men
tilbage står stadig, hvorledes PBL-tilgangen knyttes til de enkelte uddannelser og især hvorledes den videnskabsteoretiske fundering former sig. Når det gælder Oecon har en af udfordringerne ved den seneste studieordningsrevision i 2017 været, hvorledes PBL og økonomisk metodologi
skal kobles. Resultatet er beskrevet i den nyeste studieordning, men det står stadig hen til nærmere granskning, om der er en tilstrækkelig kobling mellem PBL og økonomisk metodologi. En måde at komme tættere på et svar er at underkaste anvendelsen af videnskabsteori en nærmere undersøgelse, hvilket er hovedærindet i denne artikel.
OriginalsprogDansk
UdgiverAalborg University Business School
Sider1-11
Antal sider1
StatusUdgivet - 15 jan. 2021
NavnAalborg University Business School - MaMTEP Working Paper Series
Nummer1

Emneord

  • PBL, økonomi

Citationsformater