Abstrakt

Denne rapport omhandler pædagogiske udfordringer og muligheder i Aalborgs Problembaserede Læringstilgang (PBL), når den omsættes til pædagogisk og didaktisk handling på kandidatuddannelser med sammensatte hold. Sammensatte hold betyder i denne sammenhæng kandidatuddannelser, hvor de optagne studerende har meget forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Rapporten formidler en didaktisk ramme for, hvordan PBL kan tilgås, når studerende på et kandidathold er meget forskellige, med henblik på at udnytte kompetencerne på de sammensatte hold bedst muligt og derved øge læringspotentialet.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg Universitet
ForlagInstitut for Sociologi og Socialt Arbejde, Aalborg Universitet
Antal sider36
ISBN (Elektronisk)978-87-90261-14-6
StatusUdgivet - 1 jan. 2017

Emneord

  • PBL (Problem Based Learning)
  • kandidatuddannelse
  • Diversitet
  • Didaktik
  • Universitetsundervisning
  • Gruppearbejde

Citationsformater