PBL og Visuelle Videndelingspraksisser: - Undervisningens dag, AAU 2018

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskning

47 Downloads (Pure)

Abstrakt

På ingeniøruddannelsen ’Bæredygtigt Design’ har vi udviklet et læringskoncept og et studiemiljø inspireret af ’Design Thinking–konceptet’ fra Standford University’s d.School. Konceptet betyder bl.a, at de studerende visuelt arbejder med problembaserede problemstillinger i Design Studios, hvor både forelæsninger og gruppearbejde foregår i samme lokale. Lokalet er indrettet med nicher, hvor de studerende i teams visuelt deler viden på væggen og hvor der i høj grad er fokus på samarbejde, tilstedeværelse og åbenhed. Konceptet giver en høj studieintensitet og virker motiverende på de studerendes arbejdsindsats. Undervisere, vejledere og samarbejdspartnere er glade for fagintensiteten, da de synligt og løbende kan følge med i de studerendes læringsproces. De studerendes viden og data bliver tilgængeligt og der lægges vægt på fælles milepæls-præsentationer, hvor forventningerne til projektarbejdet afstemmes med vejledere og evt eksterne partnere. Gennem PBL-projektet har vi arbejdet med en række kolleger og studerende fra andre studieretninger og her er den visuelle vidensdeling med succes blevet afprøvet.

OriginalsprogDansk
Publikationsdato2 maj 2018
StatusUdgivet - 2 maj 2018
BegivenhedUNDERVISNINGENS DAG / TEACHING DAY 2018 - CREATE / Rendsburggade 14, Aalborg, Danmark
Varighed: 3 maj 20183 maj 2018
http://www.hr.aau.dk/kompetenceudvikling/undervisningensdag2018/

Konference

KonferenceUNDERVISNINGENS DAG / TEACHING DAY 2018
LokationCREATE / Rendsburggade 14
LandDanmark
ByAalborg
Periode03/05/201803/05/2018
Internetadresse

Bibliografisk note

Visuel Vidensdeling

Emneord

  • Visuel vidensdeling

Citationsformater

Lindegaard, H., & Quitzau, M-B. (2018). PBL og Visuelle Videndelingspraksisser: - Undervisningens dag, AAU 2018 . Poster præsenteret på UNDERVISNINGENS DAG / TEACHING DAY 2018, Aalborg, Danmark.