Abstract
Følelsesmarkedet er både nyt og gammelt. Nyt, fordi mikroøkonomien først i det seneste årti har fået øjnene op for følelsers rolle i almindelige beslutningsprocesser. Ældgammelt, fordi markedsføring i mere end hundrede år har handlet om at kommunikere og iscenesætte, så det appellerer til følelserne. Artiklen forklarer, hvordan denne velkendte appel kan få et nyt virkemiddel: nemlig ved at spille ind på forbrugeres ønske om at være medproducent af ikke kun mening, men også varen. Der gives et eksempel på "personlig storytelling".
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Symboløkonomiske Nyheder |
Udgave nummer | 25 |
Sider (fra-til) | 4 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 1901-0141 |
Status | Udgivet - 2008 |
Emneord
- oplevelsesøkonomi
- storytelling
- butikskoncepter
- Build-A-Bear Workshop
- emotionel markedskommunikation