Personaliseret storytelling

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Abstract

Følelsesmarkedet er både nyt og gammelt. Nyt, fordi mikroøkonomien først i det seneste årti har fået øjnene op for følelsers rolle i almindelige beslutningsprocesser. Ældgammelt, fordi markedsføring i mere end hundrede år har handlet om at kommunikere og iscenesætte, så det appellerer til følelserne. Artiklen forklarer, hvordan denne velkendte appel kan få et nyt virkemiddel: nemlig ved at spille ind på forbrugeres ønske om at være medproducent af ikke kun mening, men også varen. Der gives et eksempel på "personlig storytelling".

 

 

OriginalsprogDansk
TidsskriftSymboløkonomiske Nyheder
Udgave nummer25
Sider (fra-til)4
Antal sider7
ISSN1901-0141
StatusUdgivet - 2008

Emneord

  • oplevelsesøkonomi
  • storytelling
  • butikskoncepter
  • Build-A-Bear Workshop
  • emotionel markedskommunikation

Citationsformater