Projekter pr. år
Abstract
Hvad nu hvis kroppen ikke er eneste aktør i det dramatikpædagogiske
rum? Hvad nu hvis scene og rekvisitter ikke alene er noget, der tages
i brug i den sceniske situation? Hvad nu hvis scene og rekvisitter,
sammen med skoletasker, kroppe, mobiletelefoner, penalhuse, klokke,
skemaer, tyggegummi, læreplan alle har agens, så de ikke alene
er noget mennesker bruger, men også selv handler? Hvad nu hvis det
er i relationerne mellem alle disse materialiteter, at faglig læring i dramatik
bliver til? Hvad nu hvis det er dette samspil mellem humane og
non-humane aktører, der organiserer det, vi forstår ved det dramatikpædagogiske
rum snarere end menneskers intentioner og mål?
rum? Hvad nu hvis scene og rekvisitter ikke alene er noget, der tages
i brug i den sceniske situation? Hvad nu hvis scene og rekvisitter,
sammen med skoletasker, kroppe, mobiletelefoner, penalhuse, klokke,
skemaer, tyggegummi, læreplan alle har agens, så de ikke alene
er noget mennesker bruger, men også selv handler? Hvad nu hvis det
er i relationerne mellem alle disse materialiteter, at faglig læring i dramatik
bliver til? Hvad nu hvis det er dette samspil mellem humane og
non-humane aktører, der organiserer det, vi forstår ved det dramatikpædagogiske
rum snarere end menneskers intentioner og mål?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fagdidaktiske formidlingsartikler i Dramatik : Undersøgelser i fag i Teoretisk Pædagogikum |
Redaktører | Johanne Winding Nordestgaard |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | Syddansk Universitet |
Publikationsdato | apr. 2023 |
Udgave | 1 |
Sider | 112-125 |
Artikelnummer | 9 |
Status | Udgivet - apr. 2023 |
Emneord
- Dramatik
- Fagdidaktik
- Gymnasiet
- Teoretisk Pædagogikum
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Teoretisk pædagogikum i gymnasiet
Buhl, M. (PI (principal investigator))
01/01/2019 → 01/03/2024
Projekter: Projekt › Andet