Perspektiverende efterord: Hvad nu hvis kroppen ikke er den eneste aktør i det dramatikpædagogiske rum?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

131 Downloads (Pure)

Abstract

Hvad nu hvis kroppen ikke er eneste aktør i det dramatikpædagogiske
rum? Hvad nu hvis scene og rekvisitter ikke alene er noget, der tages
i brug i den sceniske situation? Hvad nu hvis scene og rekvisitter,
sammen med skoletasker, kroppe, mobiletelefoner, penalhuse, klokke,
skemaer, tyggegummi, læreplan alle har agens, så de ikke alene
er noget mennesker bruger, men også selv handler? Hvad nu hvis det
er i relationerne mellem alle disse materialiteter, at faglig læring i dramatik
bliver til? Hvad nu hvis det er dette samspil mellem humane og
non-humane aktører, der organiserer det, vi forstår ved det dramatikpædagogiske
rum snarere end menneskers intentioner og mål?
OriginalsprogDansk
TitelFagdidaktiske formidlingsartikler i Dramatik : Undersøgelser i fag i Teoretisk Pædagogikum
RedaktørerJohanne Winding Nordestgaard
Antal sider13
UdgivelsesstedSyddansk Universitet
Publikationsdatoapr. 2023
Udgave1
Sider112-125
Artikelnummer9
StatusUdgivet - apr. 2023

Emneord

  • Dramatik
  • Fagdidaktik
  • Gymnasiet
  • Teoretisk Pædagogikum

Citationsformater