Planlægning med platforme: Samarbejde og didaktiske valg

Karina Kiær, Andreas Lindenskov Tamborg*, Lærke Sofie Ørsted Svensson

*Kontaktforfatter

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    121 Downloads (Pure)

    Abstract

    Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
    Udgave nummer6
    Sider (fra-til)200-227
    Antal sider28
    ISSN2445-6810
    DOI
    StatusUdgivet - 19 aug. 2019

    Emneord

    • undervisning
    • læringsplatform
    • interview
    • samarbejde

    Citationsformater