Abstract
Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 200-227 |
Antal sider | 28 |
ISSN | 2445-6810 |
DOI | |
Status | Udgivet - 19 aug. 2019 |
Emneord
- undervisning
- læringsplatform
- interview
- samarbejde