Planlægning med platforme

Samarbejde og didaktiske valg

Lærke Sofie Ørsted Svensson, Karina Kiær, Andreas Lindenskov Tamborg

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Resumé

Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Vol/bind6
Udgave nummer2019
Sider (fra-til)200-227
ISSN2445-6810
StatusUdgivet - 2019

Citer dette

@article{7c1470ddae504418ae494364d7654ce0,
title = "Planl{\ae}gning med platforme: Samarbejde og didaktiske valg",
abstract = "Denne artikel unders{\o}ger, hvordan to l{\ae}rere planl{\ae}gger og gennemf{\o}rer undervisning med l{\ae}ringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et st{\o}rre forskningsprojekt og behandler interview af to danskl{\ae}rere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udg{\o}r artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afs{\ae}t i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer l{\ae}rernes l{\ae}rernes perspektiv p{\aa} planl{\ae}gning og samarbejde med l{\ae}ringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang l{\ae}ringsplatformene kan bidrage til at underst{\o}tte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om f{\ae}lles forberedelse.",
author = "Svensson, {L{\ae}rke Sofie {\O}rsted} and Karina Ki{\ae}r and Tamborg, {Andreas Lindenskov}",
year = "2019",
language = "Dansk",
volume = "6",
pages = "200--227",
journal = "Learning Tech – Tidsskrift for l{\ae}remidler, didaktik og teknologi",
issn = "2445-6810",
publisher = "L{\ae}remiddel.dk",
number = "2019",

}

Planlægning med platforme : Samarbejde og didaktiske valg. / Svensson, Lærke Sofie Ørsted; Kiær, Karina ; Tamborg, Andreas Lindenskov.

I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, Bind 6, Nr. 2019, 2019, s. 200-227.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

TY - JOUR

T1 - Planlægning med platforme

T2 - Samarbejde og didaktiske valg

AU - Svensson, Lærke Sofie Ørsted

AU - Kiær, Karina

AU - Tamborg, Andreas Lindenskov

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

AB - Denne artikel undersøger, hvordan to lærere planlægger og gennemfører undervisning med læringsplatformen. Artiklen er udsprunget af et større forskningsprojekt og behandler interview af to dansklærere, der begge deltog i dette projekt. Disse interviews, der blev foretaget som stimulated recall interviews, udgør artiklens empiriske grundlag. Interviewene analyseres med afsæt i Fullan og Hargreave begreb professionel kapital og teori om samarbejde og fremanalyserer lærernes lærernes perspektiv på planlægning og samarbejde med læringsplatforme. I artiklen diskuterer vi, hvordan og i hvilket omfang læringsplatformene kan bidrage til at understøtte lokale samarbejdspraksisser, herunder intentionen om fælles forberedelse.

UR - https://tidsskrift.dk/learningtech/issue/view/8311

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 6

SP - 200

EP - 227

JO - Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi

JF - Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi

SN - 2445-6810

IS - 2019

ER -