Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resumé

Problembaseret erhvervsøkonomi er skrevet af en kreds af forskere, der i deres daglige praksis alle underviser i erhvervsøkonomi på Aalborg Universitet. Bogen tager fat i centrale emner inden for den måde problembaseret undervisning inden for erhvervsøkonomi foregår på netop Aalborg Universitet, som er et af de europæiske universiteter, der gennem 40 år har praktiseret problembaseret undervisning.
Bogen er skrevet for alle, der har interesse i at studere og at undervise i erhvervsøkonomi, og behandler emner, der dækker problembaseret undervisning på bachelor, kandidat, diplom og master. Udgangspunktet er arbejdet med de daglige udfordringer og muligheder, som ligger i at undervise problembaseret, og de enkelte emner analyseres ud fra konkrete eksempler, som forfatterne oplever disse.
De emner, der dækkes, er f.eks. historien bag udviklingen af den problembaserede erhvervsøkonomi som undervisningsform, udvikling af konkrete problembaserede undervisningsforløb, semestre og hele uddannelser: HA, HD, cand. merc. og MBA. Bogen behandler tillige emner som: hvordan studerende forstår og arbejder med problembaseret læring, problembaseret ledertræning i virksomheder, udvikling af nye evalueringsmetoder, samspillet mellem kreativitet og problembaseret erhvervsøkonomi og udvikling af en ny problembaseret masteruddannelse.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Vol/bind1
Udgave1
Antal sider235
ISBN (Trykt)978-87-7112-147-6
StatusUdgivet - 15 aug. 2014
NavnStudier i problembaseret læring ved videregående uddannelser
Nummer1
Vol/bind1
ISSN2246-5804

Emneord

  • problembaseret læring, uddannelsesudvikling, erhvervsøkonomisk undervisning

Citer dette

Rasmussen, J. G. (red.) (2014). Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. (1 udg.) Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser, Nr. 1, Bind. 1
Rasmussen, Jørgen Gulddahl (Redaktør). / Problembaseret erhvervsøkonomi : En antologi om praksis i problembaseret læring. 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. 235 s. (Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser; Nr. 1, Bind 1).
@book{d6a3766a55f84207808ed5e35473086f,
title = "Problembaseret erhvervs{\o}konomi: En antologi om praksis i problembaseret l{\ae}ring",
abstract = "Problembaseret erhvervs{\o}konomi er skrevet af en kreds af forskere, der i deres daglige praksis alle underviser i erhvervs{\o}konomi p{\aa} Aalborg Universitet. Bogen tager fat i centrale emner inden for den m{\aa}de problembaseret undervisning inden for erhvervs{\o}konomi foreg{\aa}r p{\aa} netop Aalborg Universitet, som er et af de europ{\ae}iske universiteter, der gennem 40 {\aa}r har praktiseret problembaseret undervisning.Bogen er skrevet for alle, der har interesse i at studere og at undervise i erhvervs{\o}konomi, og behandler emner, der d{\ae}kker problembaseret undervisning p{\aa} bachelor, kandidat, diplom og master. Udgangspunktet er arbejdet med de daglige udfordringer og muligheder, som ligger i at undervise problembaseret, og de enkelte emner analyseres ud fra konkrete eksempler, som forfatterne oplever disse.De emner, der d{\ae}kkes, er f.eks. historien bag udviklingen af den problembaserede erhvervs{\o}konomi som undervisningsform, udvikling af konkrete problembaserede undervisningsforl{\o}b, semestre og hele uddannelser: HA, HD, cand. merc. og MBA. Bogen behandler tillige emner som: hvordan studerende forst{\aa}r og arbejder med problembaseret l{\ae}ring, problembaseret ledertr{\ae}ning i virksomheder, udvikling af nye evalueringsmetoder, samspillet mellem kreativitet og problembaseret erhvervs{\o}konomi og udvikling af en ny problembaseret masteruddannelse.",
keywords = "problembaseret l{\ae}ring, uddannelsesudvikling, erhvervs{\o}konomisk undervisning",
editor = "Rasmussen, {J{\o}rgen Gulddahl}",
year = "2014",
month = "8",
day = "15",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7112-147-6",
volume = "1",
series = "Studier i problembaseret l{\ae}ring ved videreg{\aa}ende uddannelser",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
number = "1",
edition = "1",

}

Rasmussen, JG (red.) 2014, Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser, nr. 1, bind 1, bind 1, 1 udg, Aalborg Universitetsforlag, Aalborg.

Problembaseret erhvervsøkonomi : En antologi om praksis i problembaseret læring. / Rasmussen, Jørgen Gulddahl (Redaktør).

1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. 235 s. (Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Problembaseret erhvervsøkonomi

T2 - En antologi om praksis i problembaseret læring

A2 - Rasmussen, Jørgen Gulddahl

PY - 2014/8/15

Y1 - 2014/8/15

N2 - Problembaseret erhvervsøkonomi er skrevet af en kreds af forskere, der i deres daglige praksis alle underviser i erhvervsøkonomi på Aalborg Universitet. Bogen tager fat i centrale emner inden for den måde problembaseret undervisning inden for erhvervsøkonomi foregår på netop Aalborg Universitet, som er et af de europæiske universiteter, der gennem 40 år har praktiseret problembaseret undervisning.Bogen er skrevet for alle, der har interesse i at studere og at undervise i erhvervsøkonomi, og behandler emner, der dækker problembaseret undervisning på bachelor, kandidat, diplom og master. Udgangspunktet er arbejdet med de daglige udfordringer og muligheder, som ligger i at undervise problembaseret, og de enkelte emner analyseres ud fra konkrete eksempler, som forfatterne oplever disse.De emner, der dækkes, er f.eks. historien bag udviklingen af den problembaserede erhvervsøkonomi som undervisningsform, udvikling af konkrete problembaserede undervisningsforløb, semestre og hele uddannelser: HA, HD, cand. merc. og MBA. Bogen behandler tillige emner som: hvordan studerende forstår og arbejder med problembaseret læring, problembaseret ledertræning i virksomheder, udvikling af nye evalueringsmetoder, samspillet mellem kreativitet og problembaseret erhvervsøkonomi og udvikling af en ny problembaseret masteruddannelse.

AB - Problembaseret erhvervsøkonomi er skrevet af en kreds af forskere, der i deres daglige praksis alle underviser i erhvervsøkonomi på Aalborg Universitet. Bogen tager fat i centrale emner inden for den måde problembaseret undervisning inden for erhvervsøkonomi foregår på netop Aalborg Universitet, som er et af de europæiske universiteter, der gennem 40 år har praktiseret problembaseret undervisning.Bogen er skrevet for alle, der har interesse i at studere og at undervise i erhvervsøkonomi, og behandler emner, der dækker problembaseret undervisning på bachelor, kandidat, diplom og master. Udgangspunktet er arbejdet med de daglige udfordringer og muligheder, som ligger i at undervise problembaseret, og de enkelte emner analyseres ud fra konkrete eksempler, som forfatterne oplever disse.De emner, der dækkes, er f.eks. historien bag udviklingen af den problembaserede erhvervsøkonomi som undervisningsform, udvikling af konkrete problembaserede undervisningsforløb, semestre og hele uddannelser: HA, HD, cand. merc. og MBA. Bogen behandler tillige emner som: hvordan studerende forstår og arbejder med problembaseret læring, problembaseret ledertræning i virksomheder, udvikling af nye evalueringsmetoder, samspillet mellem kreativitet og problembaseret erhvervsøkonomi og udvikling af en ny problembaseret masteruddannelse.

KW - problembaseret læring, uddannelsesudvikling, erhvervsøkonomisk undervisning

M3 - Antologi

SN - 978-87-7112-147-6

VL - 1

T3 - Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser

BT - Problembaseret erhvervsøkonomi

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -

Rasmussen JG, (ed.). Problembaseret erhvervsøkonomi: En antologi om praksis i problembaseret læring. 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, 2014. 235 s. (Studier i problembaseret læring ved videregående uddannelser; Nr. 1, Bind 1).