Konstitutive virkninger af evalueringspraksis på erhvervsskolernes grundforløb: belyst gennem elevers refleksioner i forbindelse med nødundervisningen under covid-19

Karen Egedal Andreasen, Henriette Duch

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

24 Downloads (Pure)

Abstract

Evalueringer på uddannelser har en betydelig konstitutiv virkning. De indvirker på de måder, som vi er tilbøjelige til at handle på og tænke om os selv og vores omverden. De indgår desuden i hverdagen på uddannelser, ofte uden at vi tænker meget over deres betydninger, medmindre der, som ved forårets overgang til nødundervisning på erhvervsuddannelserne, sker et brud i denne hverdag. I artiklen undersøges evalueringernes konstitutive virkning under covid-19 med afsæt i interviews med elever på grundforløbet på en erhvervsuddannelse, og afslutningsvis drøftes dettes betydning i processer for in- og eksklusion
OriginalsprogDansk
TidsskriftCepra-Striben
Vol/bind28
Sider (fra-til)40-51
Antal sider12
ISSN1903-8143
DOI
StatusUdgivet - 20 jan. 2022

Emneord

  • Evaluering
  • Konstitutiv virkning
  • COVID-19
  • Erhvervsuddannelse
  • Inklusion
  • Eksklusion

Citationsformater