Projektarbejde med IT: En lærervejledning til de gymnasiale uddannelser

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Abstrakt

Lærervejledningen har fokus på, hvordan it kan inddrages som støtte for projektarbejde i de gymnasiale uddannelser - det gælder såvel problemorienteret som produktorienteret projektarbejde. Den rummer koncept for og vejledninger i, hvordan it kan anvendes i projektarbejdets forskellige faser, fx i forhold til organisering af projektforløb, håndtering af indsamling, opbygning og bearbejdning af viden, samarbejdsformer og formidling. Vejledningen er udviklet i forhold til fire af de mest udbredte it-systemer på de gymnasiale uddannelser, henholdsvis Netstudier, Fronter, BSCW og FirstClass. Vejledningen er formidlet som en netbaseret ressource med forslag, anbefalinger, skabeloner, teknisk vejledning og baggrundstekster i forhold til inddragelse af it i de enkelte faser af et projektarbejde.
Bidragets oversatte titelProject-oriented work with the use of ICT: A guide for teachers in the high school
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2004
StatusUdgivet - 2004
Udgivet eksterntJa

Citationsformater