Projektets Logik - Den Offentlige Sektors Paradoks

Et studie af tværorganisatoriske projektprocesser og samskabelse med frivillige i en nordjysk ungdomsskole

Christina Madsen

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

177 Downloads (Pure)

Resumé

Denne afhandling beskæftiger sig med projektbegrebet og med, hvorledes det i den flydende modernitet anvendes som organiserings- og samarbejdsform i den offentlige forvaltning i Danmark. Herunder stilles skarpt på det dilemma, at projekters liv og bevægelse udgør en kompleks udfordring såvel som en potentiel mulighedsskabende arena for fremtidens offentlige sektor. Tværorganisatoriske netværk og organiseringsformer som samskabelse og partnerskaber er nogle af de faktorer, der skaber udfordringer såvel som muligheder for den offentlige sektor som samlet lærende organisation.
Dette dilemma undersøges gennem et kvalitativt studie af et treårigt samskabelsesprojekt, hvor en større nordjysk ungdomsskole i samarbejde med to uddannelsesinstitutioner forsøger at udforske, hvorledes den offentlige sektor systematisk kan anvende frivillige studerende som en måde at innovere og udvikle velfærdsstatens ydelser på.
OriginalsprogDansk
ForlagAalborg Universitetsforlag
Antal sider247
ISBN (Elektronisk)978-87-7210-040-1
DOI
StatusUdgivet - 2017
NavnPh.d.-serien for Det Tekniske Fakultet for IT og Design, Aalborg Universitet
ISSN2446-1628

Bibliografisk note

Ph.d. vejleder:
Professor Lars Bo Henriksen, Aalborg Universitet

Citer dette

Madsen, Christina. / Projektets Logik - Den Offentlige Sektors Paradoks : Et studie af tværorganisatoriske projektprocesser og samskabelse med frivillige i en nordjysk ungdomsskole. Aalborg Universitetsforlag, 2017. 247 s. (Ph.d.-serien for Det Tekniske Fakultet for IT og Design, Aalborg Universitet).
@phdthesis{ada7788bf72647a8a5b2b9e623c5555f,
title = "Projektets Logik - Den Offentlige Sektors Paradoks: Et studie af tv{\ae}rorganisatoriske projektprocesser og samskabelse med frivillige i en nordjysk ungdomsskole",
abstract = "Denne afhandling besk{\ae}ftiger sig med projektbegrebet og med, hvorledes det i den flydende modernitet anvendes som organiserings- og samarbejdsform i den offentlige forvaltning i Danmark. Herunder stilles skarpt p{\aa} det dilemma, at projekters liv og bev{\ae}gelse udg{\o}r en kompleks udfordring s{\aa}vel som en potentiel mulighedsskabende arena for fremtidens offentlige sektor. Tv{\ae}rorganisatoriske netv{\ae}rk og organiseringsformer som samskabelse og partnerskaber er nogle af de faktorer, der skaber udfordringer s{\aa}vel som muligheder for den offentlige sektor som samlet l{\ae}rende organisation.Dette dilemma unders{\o}ges gennem et kvalitativt studie af et tre{\aa}rigt samskabelsesprojekt, hvor en st{\o}rre nordjysk ungdomsskole i samarbejde med to uddannelsesinstitutioner fors{\o}ger at udforske, hvorledes den offentlige sektor systematisk kan anvende frivillige studerende som en m{\aa}de at innovere og udvikle velf{\ae}rdsstatens ydelser p{\aa}.",
author = "Christina Madsen",
note = "Ph.d. vejleder: Professor Lars Bo Henriksen, Aalborg Universitet",
year = "2017",
doi = "10.5278/vbn.phd.tech.00014",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",

}

Projektets Logik - Den Offentlige Sektors Paradoks : Et studie af tværorganisatoriske projektprocesser og samskabelse med frivillige i en nordjysk ungdomsskole. / Madsen, Christina.

Aalborg Universitetsforlag, 2017. 247 s. (Ph.d.-serien for Det Tekniske Fakultet for IT og Design, Aalborg Universitet).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

TY - BOOK

T1 - Projektets Logik - Den Offentlige Sektors Paradoks

T2 - Et studie af tværorganisatoriske projektprocesser og samskabelse med frivillige i en nordjysk ungdomsskole

AU - Madsen, Christina

N1 - Ph.d. vejleder: Professor Lars Bo Henriksen, Aalborg Universitet

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Denne afhandling beskæftiger sig med projektbegrebet og med, hvorledes det i den flydende modernitet anvendes som organiserings- og samarbejdsform i den offentlige forvaltning i Danmark. Herunder stilles skarpt på det dilemma, at projekters liv og bevægelse udgør en kompleks udfordring såvel som en potentiel mulighedsskabende arena for fremtidens offentlige sektor. Tværorganisatoriske netværk og organiseringsformer som samskabelse og partnerskaber er nogle af de faktorer, der skaber udfordringer såvel som muligheder for den offentlige sektor som samlet lærende organisation.Dette dilemma undersøges gennem et kvalitativt studie af et treårigt samskabelsesprojekt, hvor en større nordjysk ungdomsskole i samarbejde med to uddannelsesinstitutioner forsøger at udforske, hvorledes den offentlige sektor systematisk kan anvende frivillige studerende som en måde at innovere og udvikle velfærdsstatens ydelser på.

AB - Denne afhandling beskæftiger sig med projektbegrebet og med, hvorledes det i den flydende modernitet anvendes som organiserings- og samarbejdsform i den offentlige forvaltning i Danmark. Herunder stilles skarpt på det dilemma, at projekters liv og bevægelse udgør en kompleks udfordring såvel som en potentiel mulighedsskabende arena for fremtidens offentlige sektor. Tværorganisatoriske netværk og organiseringsformer som samskabelse og partnerskaber er nogle af de faktorer, der skaber udfordringer såvel som muligheder for den offentlige sektor som samlet lærende organisation.Dette dilemma undersøges gennem et kvalitativt studie af et treårigt samskabelsesprojekt, hvor en større nordjysk ungdomsskole i samarbejde med to uddannelsesinstitutioner forsøger at udforske, hvorledes den offentlige sektor systematisk kan anvende frivillige studerende som en måde at innovere og udvikle velfærdsstatens ydelser på.

U2 - 10.5278/vbn.phd.tech.00014

DO - 10.5278/vbn.phd.tech.00014

M3 - Ph.d.-afhandling

BT - Projektets Logik - Den Offentlige Sektors Paradoks

PB - Aalborg Universitetsforlag

ER -