TY - BOOK
T1 - Projektskrivningsguiden
T2 - Forskningsmetode og projektarbejde
AU - Kuada, John Ernest
PY - 2015
Y1 - 2015
N2 - Bogen tager udgangspunkt i problem- og projektbaseret læring (PBL) og trækker på John Kuadas mange år som forelæser og vejleder for studerende på Institut for Økonomi og Ledelse. Den er skrevet i et enkelt og ligefremt sprog og giver de studerende en let introduktion til forskellige aspekter i et projektforløb, herunder problemformulering, opstilling af forskningsdesign, samt metodologiske, teoretiske og metateoretiske aspekter af undersøgelsesprocessen. Ydermere giver bogen de studerende indblik i faldgruber i forhold, der vedrører gruppearbejde/roller og samarbejde. Bogen er derfor en god og understøttende guide til studerende, som ikke har nogen, eller kun meget lidt erfaring med, problembaseret læring, og jeg er sikker på, at den vil være nyttig læsning for studerende, der er på udkig efter en trin-for-trin vejledning til deres projektarbejde.
AB - Bogen tager udgangspunkt i problem- og projektbaseret læring (PBL) og trækker på John Kuadas mange år som forelæser og vejleder for studerende på Institut for Økonomi og Ledelse. Den er skrevet i et enkelt og ligefremt sprog og giver de studerende en let introduktion til forskellige aspekter i et projektforløb, herunder problemformulering, opstilling af forskningsdesign, samt metodologiske, teoretiske og metateoretiske aspekter af undersøgelsesprocessen. Ydermere giver bogen de studerende indblik i faldgruber i forhold, der vedrører gruppearbejde/roller og samarbejde. Bogen er derfor en god og understøttende guide til studerende, som ikke har nogen, eller kun meget lidt erfaring med, problembaseret læring, og jeg er sikker på, at den vil være nyttig læsning for studerende, der er på udkig efter en trin-for-trin vejledning til deres projektarbejde.
M3 - Bog
SN - 9788759318003
BT - Projektskrivningsguiden
PB - Samfundslitteratur
CY - Frederiksberg
ER -