Projektskrivningsguiden: Forskningsmetode og projektarbejde

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Resumé

Bogen tager udgangspunkt i problem- og projektbaseret læring (PBL) og trækker på John Kuadas mange år som forelæser og vejleder for studerende på Institut for Økonomi og Ledelse. Den er skrevet i et enkelt og ligefremt sprog og giver de studerende en let introduktion til forskellige aspekter i et projektforløb, herunder problemformulering, opstilling af forskningsdesign, samt metodologiske, teoretiske og metateoretiske aspekter af undersøgelsesprocessen. Ydermere giver bogen de studerende indblik i faldgruber i forhold, der vedrører gruppearbejde/roller og samarbejde. Bogen er derfor en god og understøttende guide til studerende, som ikke har nogen, eller kun meget lidt erfaring med, problembaseret læring, og jeg er sikker på, at den vil være nyttig læsning for studerende, der er på udkig efter en trin-for-trin vejledning til deres projektarbejde.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Antal sider139
ISBN (Trykt)9788759318003
StatusUdgivet - 2015

Citer dette

Kuada, John Ernest. / Projektskrivningsguiden : Forskningsmetode og projektarbejde. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. 139 s.
@book{4e1d56a214784f57b679537f8bf073de,
title = "Projektskrivningsguiden: Forskningsmetode og projektarbejde",
abstract = "Bogen tager udgangspunkt i problem- og projektbaseret l{\ae}ring (PBL) og tr{\ae}kker p{\aa} John Kuadas mange {\aa}r som forel{\ae}ser og vejleder for studerende p{\aa} Institut for {\O}konomi og Ledelse. Den er skrevet i et enkelt og ligefremt sprog og giver de studerende en let introduktion til forskellige aspekter i et projektforl{\o}b, herunder problemformulering, opstilling af forskningsdesign, samt metodologiske, teoretiske og metateoretiske aspekter af unders{\o}gelsesprocessen. Ydermere giver bogen de studerende indblik i faldgruber i forhold, der vedr{\o}rer gruppearbejde/roller og samarbejde. Bogen er derfor en god og underst{\o}ttende guide til studerende, som ikke har nogen, eller kun meget lidt erfaring med, problembaseret l{\ae}ring, og jeg er sikker p{\aa}, at den vil v{\ae}re nyttig l{\ae}sning for studerende, der er p{\aa} udkig efter en trin-for-trin vejledning til deres projektarbejde.",
author = "Kuada, {John Ernest}",
year = "2015",
language = "Dansk",
isbn = "9788759318003",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

Projektskrivningsguiden : Forskningsmetode og projektarbejde. / Kuada, John Ernest.

Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. 139 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Projektskrivningsguiden

T2 - Forskningsmetode og projektarbejde

AU - Kuada, John Ernest

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Bogen tager udgangspunkt i problem- og projektbaseret læring (PBL) og trækker på John Kuadas mange år som forelæser og vejleder for studerende på Institut for Økonomi og Ledelse. Den er skrevet i et enkelt og ligefremt sprog og giver de studerende en let introduktion til forskellige aspekter i et projektforløb, herunder problemformulering, opstilling af forskningsdesign, samt metodologiske, teoretiske og metateoretiske aspekter af undersøgelsesprocessen. Ydermere giver bogen de studerende indblik i faldgruber i forhold, der vedrører gruppearbejde/roller og samarbejde. Bogen er derfor en god og understøttende guide til studerende, som ikke har nogen, eller kun meget lidt erfaring med, problembaseret læring, og jeg er sikker på, at den vil være nyttig læsning for studerende, der er på udkig efter en trin-for-trin vejledning til deres projektarbejde.

AB - Bogen tager udgangspunkt i problem- og projektbaseret læring (PBL) og trækker på John Kuadas mange år som forelæser og vejleder for studerende på Institut for Økonomi og Ledelse. Den er skrevet i et enkelt og ligefremt sprog og giver de studerende en let introduktion til forskellige aspekter i et projektforløb, herunder problemformulering, opstilling af forskningsdesign, samt metodologiske, teoretiske og metateoretiske aspekter af undersøgelsesprocessen. Ydermere giver bogen de studerende indblik i faldgruber i forhold, der vedrører gruppearbejde/roller og samarbejde. Bogen er derfor en god og understøttende guide til studerende, som ikke har nogen, eller kun meget lidt erfaring med, problembaseret læring, og jeg er sikker på, at den vil være nyttig læsning for studerende, der er på udkig efter en trin-for-trin vejledning til deres projektarbejde.

M3 - Bog

SN - 9788759318003

BT - Projektskrivningsguiden

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -

Kuada JE. Projektskrivningsguiden: Forskningsmetode og projektarbejde. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2015. 139 s.