Regninput til regnvandsdisponering i Aarhus Vands forsyningsområde: Arealreduktionsfaktorer

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

168 Downloads (Pure)

Dette tekniske memorandum er udarbejdet at Søren Thorndahl, Aalborg Universitet til brug i den Regnvandsdisponeringsplanlægning som pågår hos Aarhus Vand i efteråret 2017. Arbejdet er udført som en del af udviklingsprojektet KLIMAKS - Klimafremskrivning af målt nedbør til afløbsteknisk anvendelse som er finansieret af VUDP (Vandsektorens Udviklings- og Demonstrationsprogram), Projekt ID: 1162.2017 samt Aarhus Vand.

Memorandummet beskriver det præliminære arbejde i forhold til at tage højde for arealfordelingen af regn i dimensionering af regnvandssystemer og regnvandsdisponeringsplanlægning til brug i Aarhus Vands forsyningsområde.

Tak til Christoffer Bang Andersen, Civilingeniørstuderende i Vand og Miljø ved Aalborg Universitet, for bidrag til memorandummet samt DMI og Spildevandskomiteen for tilgængeliggørelse af data.
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedAalborg