Renovering af almene boligområder 2017-2019: Erfaringer med fysisk renovering – arkitektur, socialt liv og omdømme.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

250 Downloads (Pure)

Hvordan går det, når man laver gennemgribende renovering af almene boligområder? Hvilke indsatser virker bedst, hvad skal man særligt passe på, og hvordan oplever beboerne de fysiske forandringer? Med støtte fra Landsbyggefonden har forskere ved BUILD, Aalborg Universitet evalueret 10 renoveringsprojekter fra perioden 2017-2019. Formålet med rapporten er at inspirere og bidrage til beslutningsgrundlaget for kommende renoveringer.
Bogen henvender sig dermed både til boligafdelinger og til deres rådgivere.

Om rapporten siger fagfællebedømmer lektor, Niels Nygaard fra Arkitektskolen Aarhus: ”Den vil kunne informere og højne kvaliteten af tilrettelæggelse og udførelse af fremtidige, almene renoveringsprojekter. Det er interessant og tankevækkende læsning, der giver indsigt og på et højt og refleksivt niveau udfolder en række tematiske analyser. I rapporten løftes erfaringer med fysisk renovering – arkitektur, socialt liv og omdømme op til et højt, akademisk tværfagligt niveau, samtidig med at rapporten bliver ved sit emne og gør sit stof og sine analyser så tilgængelige og praktisk anvendelige som muligt.”
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKgs. Lyngby