Ressourceeffektivitet og cirkulær økonomi: Nordjyske eksempler

Eva Guldmann

Publikation: AndetAndet bidragFormidling

546 Downloads (Pure)

Netværk for Bæredygtig Erhvervsudvikling NordDanmark (NBE) er en forening, som arbejder for at styrke konkurrenceevnen ved sine medlemsvirksomheder gennem bære- dygtig forretningsudvikling.
Partnerne i netværket er; Hjørring Kommune, Aalborg Kommune, Aalborg Universitet, Hjørring Erhvervscenter, Business Aalborg og Energi Nord. Medlemsvirksomhedernes bæredygtighedsarbejde styrkes gennem partnerskab og samarbejde, samt udveksling af viden og værktøjer. Bæredygtig forretningsudvikling spænder bredt fra intern optime- ring til innovation og produktudvikling.
I 2014 og 2015 har et fokusområde i netværksarbejdet været cirkulær økonomi, som er relevant for alle virksomheder. I pjecen her har vi samlet gode ideer og koncepter, som medlemsvirksomhederne arbejder med. Vi håber, at de 10 cases kan give din virksomhed inspiration til arbejdet med bæredygtighed.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2015