Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

421 Downloads (Pure)

Resumé

Vi står midt i et nyt udviklingsparadigme for folkeskoler og dagtilbud, ungdomsuddannelser og uddannelsesforvaltninger: forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer. I dette paradigme spiller uddannelsesforskningen en vigtig rolle: Den leverer forskningsbaseret viden om, hvad der med stor sandsynlighed virker bedst i undervisningen, og hvordan elevernes læring gøres synlig. Den leverer et evidensbaseret vidensgrundlag for børns, elevers og unges udvikling, læring, trivsel og inklusion. Og den samler forskningsresultater sammen, så vi får stadigt større indsigt i, hvilke pædagogiske indsatser der har størst effekt i forhold til børns og elevers læring og udvikling.

Samspillet mellem uddannelsesforskning og praksis sker blandt andet i form af forsknings- og udviklingsprojekter i Danmark, Norge og Sverige. Projekterne gennemføres i et samarbejde mellem LSP (Aalborg Universitet), RCIW (Högskolan i Borås) og SePU (Høgskolen i Hedmark). Disse tre institutioner har dannet den skandinaviske forskningsalliance SERA, Scandinavian Education Research Alliance.
SERA står bag udgivelsen af FULM. I serien dokumenteres resultaterne fra disse forsknings- og udviklingsprojekter i form af forskningsrapporter fra projekterne og tematiske publikationer der sammenfatter de nyeste forskningsresultater om forholdet mellem pædagogiske indsatser og læring, udvikling og inklusion. Målgruppen er pædagog- og lærerstuderende, studerende inden for pædagogik og uddannelsesvidenskab, pædagoger og lærere samt institutions- og skoleledere.
OriginalsprogNorsk
Udgivelses stedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Udgave1
Antal sider87
ISBN (Elektronisk)9788771121414
StatusUdgivet - 2014
NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer

Citer dette

Nordahl, T., Qvortrup, L., Hansen, L. S., & Hansen, O. (2014). Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013. (1 udg.) Aalborg : Aalborg Universitetsforlag. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
Nordahl, Thomas ; Qvortrup, Lars ; Hansen, Line Skov ; Hansen, Ole. / Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013. 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. 87 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).
@book{b92621a9e2ed4d74a130f7ab0240190f,
title = "Resultater fra Kartleggingsunders{\o}kelse i Kristiansand kommune 2013",
abstract = "Vi st{\aa}r midt i et nyt udviklingsparadigme for folkeskoler og dagtilbud, ungdomsuddannelser og uddannelsesforvaltninger: forskningsinformeret udvikling af l{\ae}ringsmilj{\o}er. I dette paradigme spiller uddannelsesforskningen en vigtig rolle: Den leverer forskningsbaseret viden om, hvad der med stor sandsynlighed virker bedst i undervisningen, og hvordan elevernes l{\ae}ring g{\o}res synlig. Den leverer et evidensbaseret vidensgrundlag for b{\o}rns, elevers og unges udvikling, l{\ae}ring, trivsel og inklusion. Og den samler forskningsresultater sammen, s{\aa} vi f{\aa}r stadigt st{\o}rre indsigt i, hvilke p{\ae}dagogiske indsatser der har st{\o}rst effekt i forhold til b{\o}rns og elevers l{\ae}ring og udvikling. Samspillet mellem uddannelsesforskning og praksis sker blandt andet i form af forsknings- og udviklingsprojekter i Danmark, Norge og Sverige. Projekterne gennemf{\o}res i et samarbejde mellem LSP (Aalborg Universitet), RCIW (H{\"o}gskolan i Bor{\aa}s) og SePU (H{\o}gskolen i Hedmark). Disse tre institutioner har dannet den skandinaviske forskningsalliance SERA, Scandinavian Education Research Alliance.SERA st{\aa}r bag udgivelsen af FULM. I serien dokumenteres resultaterne fra disse forsknings- og udviklingsprojekter i form af forskningsrapporter fra projekterne og tematiske publikationer der sammenfatter de nyeste forskningsresultater om forholdet mellem p{\ae}dagogiske indsatser og l{\ae}ring, udvikling og inklusion. M{\aa}lgruppen er p{\ae}dagog- og l{\ae}rerstuderende, studerende inden for p{\ae}dagogik og uddannelsesvidenskab, p{\ae}dagoger og l{\ae}rere samt institutions- og skoleledere.",
author = "Thomas Nordahl and Lars Qvortrup and Hansen, {Line Skov} and Ole Hansen",
year = "2014",
language = "Norsk",
series = "FULM: Forskningsinformeret udvikling af l{\ae}ringsmilj{\o}er",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
edition = "1",

}

Nordahl, T, Qvortrup, L, Hansen, LS & Hansen, O 2014, Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer, 1 udg, Aalborg Universitetsforlag, Aalborg .

Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013. / Nordahl, Thomas; Qvortrup, Lars; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. 87 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

TY - RPRT

T1 - Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013

AU - Nordahl, Thomas

AU - Qvortrup, Lars

AU - Hansen, Line Skov

AU - Hansen, Ole

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Vi står midt i et nyt udviklingsparadigme for folkeskoler og dagtilbud, ungdomsuddannelser og uddannelsesforvaltninger: forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer. I dette paradigme spiller uddannelsesforskningen en vigtig rolle: Den leverer forskningsbaseret viden om, hvad der med stor sandsynlighed virker bedst i undervisningen, og hvordan elevernes læring gøres synlig. Den leverer et evidensbaseret vidensgrundlag for børns, elevers og unges udvikling, læring, trivsel og inklusion. Og den samler forskningsresultater sammen, så vi får stadigt større indsigt i, hvilke pædagogiske indsatser der har størst effekt i forhold til børns og elevers læring og udvikling. Samspillet mellem uddannelsesforskning og praksis sker blandt andet i form af forsknings- og udviklingsprojekter i Danmark, Norge og Sverige. Projekterne gennemføres i et samarbejde mellem LSP (Aalborg Universitet), RCIW (Högskolan i Borås) og SePU (Høgskolen i Hedmark). Disse tre institutioner har dannet den skandinaviske forskningsalliance SERA, Scandinavian Education Research Alliance.SERA står bag udgivelsen af FULM. I serien dokumenteres resultaterne fra disse forsknings- og udviklingsprojekter i form af forskningsrapporter fra projekterne og tematiske publikationer der sammenfatter de nyeste forskningsresultater om forholdet mellem pædagogiske indsatser og læring, udvikling og inklusion. Målgruppen er pædagog- og lærerstuderende, studerende inden for pædagogik og uddannelsesvidenskab, pædagoger og lærere samt institutions- og skoleledere.

AB - Vi står midt i et nyt udviklingsparadigme for folkeskoler og dagtilbud, ungdomsuddannelser og uddannelsesforvaltninger: forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer. I dette paradigme spiller uddannelsesforskningen en vigtig rolle: Den leverer forskningsbaseret viden om, hvad der med stor sandsynlighed virker bedst i undervisningen, og hvordan elevernes læring gøres synlig. Den leverer et evidensbaseret vidensgrundlag for børns, elevers og unges udvikling, læring, trivsel og inklusion. Og den samler forskningsresultater sammen, så vi får stadigt større indsigt i, hvilke pædagogiske indsatser der har størst effekt i forhold til børns og elevers læring og udvikling. Samspillet mellem uddannelsesforskning og praksis sker blandt andet i form af forsknings- og udviklingsprojekter i Danmark, Norge og Sverige. Projekterne gennemføres i et samarbejde mellem LSP (Aalborg Universitet), RCIW (Högskolan i Borås) og SePU (Høgskolen i Hedmark). Disse tre institutioner har dannet den skandinaviske forskningsalliance SERA, Scandinavian Education Research Alliance.SERA står bag udgivelsen af FULM. I serien dokumenteres resultaterne fra disse forsknings- og udviklingsprojekter i form af forskningsrapporter fra projekterne og tematiske publikationer der sammenfatter de nyeste forskningsresultater om forholdet mellem pædagogiske indsatser og læring, udvikling og inklusion. Målgruppen er pædagog- og lærerstuderende, studerende inden for pædagogik og uddannelsesvidenskab, pædagoger og lærere samt institutions- og skoleledere.

M3 - Rapport

T3 - FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer

BT - Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -

Nordahl T, Qvortrup L, Hansen LS, Hansen O. Resultater fra Kartleggingsundersøkelse i Kristiansand kommune 2013. 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2014. 87 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).