Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

    263 Downloads (Pure)

    Abstract

    Dette er en afgrænset kvalitetsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse
    i alle dagtilbud og på alle skoler i Brønderslev Kommune gennemført af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet i samarbejde med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), Høgskolen i Hedmark. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af to, som indgår i kommunens forsknings- og udviklingsprojekt: ”Udvikling i Fællesskaber” (UIF), som omfatter 24 dagtilbud1 og 13 skoler. Selve kortlægningen involverer 1.022 børn fra de deltagende børnehaver og landsbyordninger i alderen 4 til 5 år, 4.449 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, 328 pædagoger, 377 lærere og 63 ledere. Selve dataindsamlingen blev gennemført december 2013/januar 2014.
    Rapporten beskriver nogle af de vigtigste fund i kortlægningen, som peger på
    både stærke og mere udfordrende områder for kommunens dagtilbud og skoler.
    Rapporten er udformet, så den kan danne grundlag for fælles kommunale udviklingstiltag for hele kommunen, områdevis og på tværs af dagtilbud, skoler og de kommunale ressource- og støttesystemer.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Udgave1
    Antal sider108
    ISBN (Elektronisk)978-87-7112-409-5
    Rekvirerende organisationBrønderslev Kommune
    StatusUdgivet - 2015
    NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer

    Emneord

    • Skoleudvikling
    • Capacity building
    • Whole System Approach
    • Forskningsinformeret praksis

    Citationsformater