Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

133 Downloads (Pure)

Resumé

Dette er en afgrænset kvalitetsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse
i alle dagtilbud og på alle skoler i Brønderslev Kommune gennemført af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet i samarbejde med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), Høgskolen i Hedmark. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af to, som indgår i kommunens forsknings- og udviklingsprojekt: ”Udvikling i Fællesskaber” (UIF), som omfatter 24 dagtilbud1 og 13 skoler. Selve kortlægningen involverer 1.022 børn fra de deltagende børnehaver og landsbyordninger i alderen 4 til 5 år, 4.449 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, 328 pædagoger, 377 lærere og 63 ledere. Selve dataindsamlingen blev gennemført december 2013/januar 2014.
Rapporten beskriver nogle af de vigtigste fund i kortlægningen, som peger på
både stærke og mere udfordrende områder for kommunens dagtilbud og skoler.
Rapporten er udformet, så den kan danne grundlag for fælles kommunale udviklingstiltag for hele kommunen, områdevis og på tværs af dagtilbud, skoler og de kommunale ressource- og støttesystemer.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Udgave1
Antal sider108
ISBN (Elektronisk)978-87-7112-409-5
Rekvirerende organisationBrønderslev Kommune
StatusUdgivet - 2015
NavnFULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer

Emneord

  • Skoleudvikling
  • Capacity building
  • Whole System Approach
  • Forskningsinformeret praksis

Citer dette

Qvortrup, L., Nordahl, T., Hansen, L. S., & Hansen, O. (2015). Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014. (1 udg.) Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer
Qvortrup, Lars ; Nordahl, Thomas ; Hansen, Line Skov ; Hansen, Ole. / Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014. 1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. 108 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).
@book{119088f4d1c4471592d09355a16c9e9c,
title = "Resultater fra Kortl{\ae}gningsunders{\o}gelse i Br{\o}nderslev Kommune 2014",
abstract = "Dette er en afgr{\ae}nset kvalitetsrapport baseret p{\aa} en kortl{\ae}gningsunders{\o}gelsei alle dagtilbud og p{\aa} alle skoler i Br{\o}nderslev Kommune gennemf{\o}rt af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet i samarbejde med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), H{\o}gskolen i Hedmark. Kortl{\ae}gningsunders{\o}gelsen er den f{\o}rste ud af to, som indg{\aa}r i kommunens forsknings- og udviklingsprojekt: ”Udvikling i F{\ae}llesskaber” (UIF), som omfatter 24 dagtilbud1 og 13 skoler. Selve kortl{\ae}gningen involverer 1.022 b{\o}rn fra de deltagende b{\o}rnehaver og landsbyordninger i alderen 4 til 5 {\aa}r, 4.449 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, 328 p{\ae}dagoger, 377 l{\ae}rere og 63 ledere. Selve dataindsamlingen blev gennemf{\o}rt december 2013/januar 2014.Rapporten beskriver nogle af de vigtigste fund i kortl{\ae}gningen, som peger p{\aa}b{\aa}de st{\ae}rke og mere udfordrende omr{\aa}der for kommunens dagtilbud og skoler.Rapporten er udformet, s{\aa} den kan danne grundlag for f{\ae}lles kommunale udviklingstiltag for hele kommunen, omr{\aa}devis og p{\aa} tv{\ae}rs af dagtilbud, skoler og de kommunale ressource- og st{\o}ttesystemer.",
keywords = "Skoleudvikling, Capacity building, Whole System Approach, Forskningsinformeret praksis",
author = "Lars Qvortrup and Thomas Nordahl and Hansen, {Line Skov} and Ole Hansen",
year = "2015",
language = "Dansk",
publisher = "Aalborg Universitetsforlag",
edition = "1",

}

Qvortrup, L, Nordahl, T, Hansen, LS & Hansen, O 2015, Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014. FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer, 1 udg, Aalborg Universitetsforlag, Aalborg.

Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014. / Qvortrup, Lars; Nordahl, Thomas; Hansen, Line Skov; Hansen, Ole.

1 udg. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. 108 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

TY - RPRT

T1 - Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014

AU - Qvortrup, Lars

AU - Nordahl, Thomas

AU - Hansen, Line Skov

AU - Hansen, Ole

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Dette er en afgrænset kvalitetsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelsei alle dagtilbud og på alle skoler i Brønderslev Kommune gennemført af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet i samarbejde med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), Høgskolen i Hedmark. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af to, som indgår i kommunens forsknings- og udviklingsprojekt: ”Udvikling i Fællesskaber” (UIF), som omfatter 24 dagtilbud1 og 13 skoler. Selve kortlægningen involverer 1.022 børn fra de deltagende børnehaver og landsbyordninger i alderen 4 til 5 år, 4.449 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, 328 pædagoger, 377 lærere og 63 ledere. Selve dataindsamlingen blev gennemført december 2013/januar 2014.Rapporten beskriver nogle af de vigtigste fund i kortlægningen, som peger påbåde stærke og mere udfordrende områder for kommunens dagtilbud og skoler.Rapporten er udformet, så den kan danne grundlag for fælles kommunale udviklingstiltag for hele kommunen, områdevis og på tværs af dagtilbud, skoler og de kommunale ressource- og støttesystemer.

AB - Dette er en afgrænset kvalitetsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelsei alle dagtilbud og på alle skoler i Brønderslev Kommune gennemført af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP), Aalborg Universitet i samarbejde med Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU), Høgskolen i Hedmark. Kortlægningsundersøgelsen er den første ud af to, som indgår i kommunens forsknings- og udviklingsprojekt: ”Udvikling i Fællesskaber” (UIF), som omfatter 24 dagtilbud1 og 13 skoler. Selve kortlægningen involverer 1.022 børn fra de deltagende børnehaver og landsbyordninger i alderen 4 til 5 år, 4.449 skoleelever fra 0. klasse til og med 10. klasse, 328 pædagoger, 377 lærere og 63 ledere. Selve dataindsamlingen blev gennemført december 2013/januar 2014.Rapporten beskriver nogle af de vigtigste fund i kortlægningen, som peger påbåde stærke og mere udfordrende områder for kommunens dagtilbud og skoler.Rapporten er udformet, så den kan danne grundlag for fælles kommunale udviklingstiltag for hele kommunen, områdevis og på tværs af dagtilbud, skoler og de kommunale ressource- og støttesystemer.

KW - Skoleudvikling

KW - Capacity building

KW - Whole System Approach

KW - Forskningsinformeret praksis

M3 - Rapport

BT - Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014

PB - Aalborg Universitetsforlag

CY - Aalborg

ER -

Qvortrup L, Nordahl T, Hansen LS, Hansen O. Resultater fra Kortlægningsundersøgelse i Brønderslev Kommune 2014. 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, 2015. 108 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).