Resultater fra kortlægningsundersøgelse i Fredericia Kommune 2014

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Dette er en afgrænset kvalitetsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse i
    alle børnehaver og på alle skoler i Fredericia Kommune. Kortlægningsundersøgelsen indgår i kommunens forsknings- og udviklingsprojekt: ”Forskningsinformeret læringsmiljøudvikling”, som omfatter 30 børnehaver og 15 matrikelskoler, samt de kommunale ressourcemiljøer1. Selve kortlægningen involverer 969 børnehavebørn i alderen 4 til 5 år og deres forældre, 5470 skoleelever i 0. til og med 9. klasse, ca. 416 pædagoger, 420 lærere og 69 ledere Selve dataindsamlingen blev gennemført december 2013/januar 2014.

Rapporten beskriver nogle af de vigtigste fund i kortlægningen, som peger på
    både stærke og mere udfordrende områder for kommunens børnehaver og skoler. Rapporten er udformet, så den kan danne grundlag for fælles kommunale udviklingstiltag for hele kommunen, områdevis og på tværs af børnehaver, skoler og de kommunale ressource- og støttesystemer.
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagLaboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP)
    Udgave1
    Antal sider102