Resultater fra kortlægningsundersøgelsen: Billund Kommune 2019

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstract

Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse, der er gennemført i ugerne 38 – 41, 2019, i Billund Kommune. Undersøgelsen har fem informantgrupper: 420 børn i alderen 4-5-6 år, 905 forældre (0-6 årige børn), 423 kontaktpædagoger og 25 ledere i dagtilbud. Undersøgelsen indgår i forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse - dagtilbud. Programmet baserer sig på et partnerskab mellem Billund, Fredericia, Hedensted, Kolding, Nordfyn og Svendborg kommuner, samt Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet (AAU) og Senter for Praksisrettet (SePU), Høgskolen i Innlandet. Arbejdet med programmet i den enkelte kommune kan beskrives som en fælles, kommunal satsning, der har til formål at forbedre kvaliteten i dagtilbud.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedAalborg
Antal sider83
Rekvirerende organisationDagtilbud, Billund Kommune
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Forbedringsarbejde
  • Kvalitet i dagtilbud
  • Læringsmiljø
  • Læringsledelse
  • Data- og forskningsinformeret
  • Ledelse af læring
  • Program for læringsledelse - dagtilbud

    Hansen, O. (Projektleder), Ringsmose, C. (PI (principal investigator)), Hansen, L. S. (Projektkoordinator), Hansen, O. H. (PI (principal investigator)) & Falkesgaard, C. B. (Projektdeltager)

    01/08/201531/10/2020

    Projekter: ProjektForskning

Citationsformater