Projekter pr. år
Abstract
Dette er en afgrænset læringsrapport baseret på en kortlægningsundersøgelse, der er gennemført i ugerne 38 – 41, 2019, i Billund Kommune. Undersøgelsen har fem informantgrupper: 420 børn i alderen 4-5-6 år, 905 forældre (0-6 årige børn), 423 kontaktpædagoger og 25 ledere i dagtilbud. Undersøgelsen indgår i forsknings- og udviklingsprojektet Program for læringsledelse - dagtilbud. Programmet baserer sig på et partnerskab mellem Billund, Fredericia, Hedensted, Kolding, Nordfyn og Svendborg kommuner, samt Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet (AAU) og Senter for Praksisrettet (SePU), Høgskolen i Innlandet. Arbejdet med programmet i den enkelte kommune kan beskrives som en fælles, kommunal satsning, der har til formål at forbedre kvaliteten i dagtilbud.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Aalborg |
---|---|
Antal sider | 83 |
Rekvirerende organisation | Dagtilbud, Billund Kommune |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Forbedringsarbejde
- Kvalitet i dagtilbud
- Læringsmiljø
- Læringsledelse
- Data- og forskningsinformeret
- Ledelse af læring
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Program for læringsledelse - dagtilbud
Hansen, O. (Projektleder), Ringsmose, C. (PI (principal investigator)), Hansen, L. S. (Projektkoordinator), Hansen, O. H. (PI (principal investigator)) & Falkesgaard, C. B. (Projektdeltager)
01/08/2015 → 31/10/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø
Hansen, L. S., 30 maj 2018, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 15, s. 7-17 10 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Læringsrapport 2015: Billund Kommune: Dagtilbud
Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP). 87 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
-
Resultater fra Kortlægningsundersøgelse for 5 kommuner 2015 – Billund, Fredericia, Hedensted, Nordfyn og Svendborg: ”Uligheder og variationer – i dagtilbud”
Hansen, O. H., Nordahl, T., Øyen Nordahl, S., Hansen, L. S. & Hansen, O., 2016, Open Access udg. Aalborg Universitetsforlag. 131 s. (FULM: Forskningsinformeret udvikling af læringsmiljøer).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgangFil